Är det nån här som har fått isolerglas inmonterade? Alltså ombyggda 2-glas till 3-glas?
Läste nånstans i forumet (hittar inte tråden) att man kan göra det själv! Nån som provat detta? Tips och ideér mottages gärna!
 
hej!menar du två pluss ett? menar du en xtra ruta på innsidan.en sådan klarar man av att montera själv.
 
Nån som har bilder?
Hur mycket skillnad skulle det göra?
Fetare glas - bättre eller obetydligt?
Ska det va tätt eller? ( ni fattar nog vad ja menar )

Efter att ha läst runt lite så är isolerfönster en annan sak än vad jag tänkte på. Min tanke va att sätta dit en ny ram med ny ruta så att det blev 3glas eller så.. vanliga fönsterglas alltså men det kanske bara är onödigt jobb.
 
Vi har 2 glas och funderar på att sätta in ett isolerglas innerst. det de gör är att trycka in ngn slags gas mellan.
Mistral Fönstersystem AB - Superisolera dina fönster! 
och
nu hittar jag dem inte. skrev en till adress i en annan tråd idag

så att bara sätta in en fönsterskiva till verkar inte ge lika mkt besparing...eller??
 
Fick pris nu i veckan på montage av isolerglas, då dom byter ut innerrutan i ett tvåglasfönster mot ett isolerglas. Då blir k-värdet 1,1 på själva glaset. Karmen släpper alltså fortfarande in lite mer. Priset var 1600 kr per kvadrat glas med en omkittning av utsidan. Räknade lite snabbt i huvet och jag har ca 18m2 x 1600 =28800kr. Lät som ett bra pris anser jag.
 
Offert för mntering av ett isolerglas på befintlig karm samt gasfyllning.

total fönsteryta 7m2 detta är till 3 sovrum samt överhall. 3 fönster per rum....


Pos.Benämning Antal Bredd x Höjd Dist. pris/st. SUMMA
1 MISTRAL ISO 2000 4MM LE 8 695 x 1105 12 502 4013.68
Rak/Sned= R
2 MISTRAL ISO 2000 4MM LE 4 200 x 1105 12 345 1380.00
Rak/Sned= R
3 UPPMÄTNING 1 1000 1000.00
4 ETABLERING 1 800 800.00
5 MONTERING MISTRAL ISO 2000 12 500 6000.00
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.