Är det någon som vet om det går att ta isär en sådan här duschkabin i helt skick för att sedan sätta upp den i helt skick igen på annan plats?
Eller är det meningslöst att ens försöka? Går ju knappt att se hur den är ihopsatt för att kunna ta isär den på rätt sätt.

Måtten passade mig perfekt och jag får den om jag tar bort den...om det går...

En duschkabin med frostade glasväggar, duschmunstycke och en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klart det går att plocka isär den. Börja med att kolla om det finns insexskruvar på ovansidan av aluminiumprofilerna.
 
  • Gilla
hakan_o och 1 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Klart det går att plocka isär den.
Jo, teoretiskt skall det väl gå. Jag tänkte mer att som gamla bilar med massa rost så är det inte alltid så att man får loss sakerna hela utan man får isär det i smulor. Här är det plast med x antal år på nacken som gick bra att sätta ihop en gång men nu kanske det har suttit ihop så länge att det inte är lika lätt att få isär det utan att ta i lite extra plus att plasten är skörare nu efter alla år. Men det var bara mina egna tankar...vet som sagt inte. Slänger gärna ut badkaret och ställer denna där istället.
 
Det sket sig. När jag kom dit i morse för att kika lite mer så var den redan utriven, kasserad och slängd av mina kollegor. Lite synd, hade ändå sagt till ena kollegan att jag är intresserad av den om den går att få isär hel...men jag fick inte chansen att prova...
 
  • Ledsen
ylven och 1 till
  • Laddar…
Jag hade en snarlik duschkabin av märket Bacho, monterades ner och sedan upp på annan plats. Inga som helst problem. Ingen särskilt kul duschkabin iofs pga racklig plast i väggarna men ja den funkade helt ok för sitt syfte när vi hade bruk av den.
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.