Hej

Jag skall sätta in en ny kyl/frys i stugan och har en nisch som är 55cm bred (morfar byggde den utan tanke på standarder:) där det tidigare suttit en standardkyl. Jag vill av estetiska skäl bygga in den nya kyl/frysen och har hittat en modell som är 541mm bred. Den är dock enligt instruktionen anpassad för en nisch på 56cm.

https://www.bosch-home.se/produktli...inbyggda-kylfrysar-med-frys-nertill/KIV86NFF0

kan det gå ändå eller kräver infästningsbeslagen att man har 1cm till godo på vardera sidan?

-h
 
A
G gromit42x skrev:
Hej

Jag skall sätta in en ny kyl/frys i stugan och har en nisch som är 55cm bred (morfar byggde den utan tanke på standarder:) där det tidigare suttit en standardkyl. Jag vill av estetiska skäl bygga in den nya kyl/frysen och har hittat en modell som är 541mm bred. Den är dock enligt instruktionen anpassad för en nisch på 56cm.

[länk]

kan det gå ändå eller kräver infästningsbeslagen att man har 1cm till godo på vardera sidan?

-h
Det är nog mer för kylningen att det behövs luft på sidorna
 
Tror jag inte. Det brukar sitta gummilister där. Ventilation skall finnas utrymme för under, över och bakom
 
Kommer nog inte få plats gångjärn om du väljer en modell med glidskenor. Door on door är att föredra.
 
Det är såvitt jag kan bedöma en sådan modell jag tänkt beställa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.