Hej! Jag ska montera Ikeas sopsorteringsystem "hållbar" i en Ikea rationell låda men jag får inte till det. Monterings instruktionerna passar inte lådan. Är det någon som har lyckats montera sopsorteringssystemet i samma låda?
Sedan får jag inte loss lådfronten från själva lådan (fast jag följer alla instruktioner), låset verkar ha fastnat så det går inte att klicka upp. Någon som har tips på hur man kan få loss den?
Stort tack!
Öppen kökslåda med ett ej korrekt monterat sopsorteringssystem och en svart väska, problem med låsningen syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ikea Rationell låda med sopsorteringssystemet "Hållbar" monterat felaktigt, delvis demonterad på golv med handduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den är knixig, hade själv tre instruktioner som jag fick bläddra i samtidigt. Vissa saker skulle bort och ersättas med andra. För skenorna, lådfronten och själva lådan. 2tim senare sitter den på plats.
 
K _Fredrik_ skrev:
Den är knixig, hade själv tre instruktioner som jag fick bläddra i samtidigt. Vissa saker skulle bort och ersättas med andra. För skenorna, lådfronten och själva lådan. 2tim senare sitter den på plats.
Tack för svar. Vilka instruktioner använde du dig av?
 
A
Lådfronten tas bort genom att vrida de fjäderbelastade stora kryss skruven på sidan samtidigt som du tar bort fronten.

din sopsorterings hållare är till för de lådor som har fyrkantiga stag, den här kommer ha svårt att sitta kvar även om den går att använda.

enklast är att hållarna som sitter i lådans front är monterade på stagen och hålls fast med tummen för att borra eller gänga samtidigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.