Hejsan,

Tror jag har postat i rätt forumdel?

Har rensat ut skiten ur rören under handfatet, och lyckades med bedriften med att jag inte får ihop dem igen :blushing:.

Amatör som man är, så lyckas jag inte hur jag än vänder på det få ihop övre delen (se bild). De går inte ihop, sitter väl ihop med ngt slags tryck, dvs går inte att bara skriva ihop dem, som med den till vänster.

Någon som har något tips på teknik som kan underlätta, eller är det bara kraft som gäller?

Tacksam på förhand!

MVH
Apoteket AB
 
  • Monteraihoprör.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det inte ett rör i den del som du håller i, som ska dras upp en bit ?
Det skulle i såfall gå in i delen som sitter under tvättfatet..
 
Mäster skrev:
Finns det inte ett rör i den del som du håller i, som ska dras upp en bit ?
Det skulle i såfall gå in i delen som sitter under tvättfatet..
Ja det sticker upp en pytteliten del efter att jag skruvat. Finns silicon på insidan, som är bra hårt vilket gör att den inte kommer längre än så när jag skruvar? Byta ut silicon delen (som ioförsig sitter också fast)?

Tack på förhand
Apoteket AB
 
  • bild1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag TROR att isåfall är det ett litet skarvrör, som gjorts för kort någon gång, och sedan silikonats fast,

( Med reservation för vissa köpelösningar jag ännu inte stött på :) )

Det ska bara vara att lossa på muttern och dra ut röret om det inte är något hempul.
Den rörstumpen skulle jag isåfall ersätta med en som var ett par cm längre, hellre än att silikona fast det igen..
 
Yes,

Du har så rätt. Givetvis satt ett rör hårt fast pga siliconen d^_^b!

Har monterat fast det nu, lite droppar här och var så det blir lite extra pillandet till helgen.

Tack för hjälpen Mästar! kingen.

hadet
ApoteketAB
 
Kul att det löste sig, och att jag fick vara till lite nytta fast jag bara nöjessurfar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.