Hej,

Jag har ett dilemma, vill montera en dörrbroms på våran ytterdörr som öppnas utåt. Har införskaffat denna typ av dörrbroms:

https://www.bauhaus.se/assa-dorrbro...Y-DUIVBetaPHY4QZCmWSu6MTKfpuqdokaAsZrEALw_wcB


Men väl på plats insåg jag att bromsen kommer ju ta i dörrkarmen då karmen inte sticker ut. Svårt att förklara vänligen se bild.

Har någon tips på hur jag kan montera den alt någon annan typ av broms som skulle passa våran dörr?

Tacksam för svar.
 
  • Vit dörr med silverhandtag, minimalistisk design, vit vägg, inomhus, modern stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rullgardin nära fönstret; vita väggar; dagsljus; inomhus; minimalistisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du vill använda det typen av dörrbroms så får du använda den som är för inåtgående dörr istället för den länkade som är för utåtgående dörrar, det som skiljer är fästet i en ände.
 
1 123abc skrev:
Om du vill använda det typen av dörrbroms så får du använda den som är för inåtgående dörr istället för den länkade som är för utåtgående dörrar, det som skiljer är fästet i en ände.
1 123abc skrev:
Om du vill använda det typen av dörrbroms så får du använda den som är för inåtgående dörr istället för den länkade som är för utåtgående dörrar, det som skiljer är fästet i en ände.


Hej,

Aha så det skulle funka med den för inåtgående?

Har du förslag på andra typer annars som kan funka?
 
Ingen som vet?
 
En liten vindpust och dörrbromsen går sönder.
 
raveper raveper skrev:
En liten vindpust och dörrbromsen går sönder.
Bör då också kompletteras med en dörrstopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.