Motor till tvättmaskin med en svart pil som pekar på en gul kontakt där flera kablar är anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättmaskinmotor med orange kablar anslutna till en gul kontakt som en pil pekar på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan någon förbarma sig över en extremt oteknisk person så är jag evigt tacksam Jag ska göra ett försök att byta kolborstar i motorn till vår tvättmaskin.Har tyvärr failat redan på steg 1, lyckas inte koppla bort kablarna från motorn. Alltså den gula grejen som pilen pekar på, hur tar man bort den?
 
Som det ser ut ska den "bakåt", åt vänster i bilden men det kan finnas någon spärr, låsning av något slag.
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Som det ser ut ska den "bakåt", åt vänster i bilden men det kan finnas någon spärr, låsning av något slag.
Jo jag gissar också att det kan vara nån sorts spärr, har försökt dra åt vänster men den sitter som berget. Lyckas inte klura ut hur den eventuella spärren löses upp...
 
Behöver du lös med den då?
Kolen till min maskin satt i kolhållare som satt fast med 2 skruvar och en enkel kablesko, men det var ju en helt annan maskin
 
A
stinamarias stinamarias skrev:
Jo jag gissar också att det kan vara nån sorts spärr, har försökt dra åt vänster men den sitter som berget. Lyckas inte klura ut hur den eventuella spärren löses upp...
Bara att lirka loch vicka.
Jo på den motorn är det enklast att byta kolen när den är borttagen det är pilligt nog ändp
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Längst ner till höger på gula kontakten på första bilden ser det ut som en klack.
Kan du få dit en skruvmejsel och bända lite försiktigt?
Det kanske finns en klack upptill också?

/Höghus
 
A
Höghus Höghus skrev:
Längst ner till höger på gula kontakten på första bilden ser det ut som en klack.
Kan du få dit en skruvmejsel och bända lite försiktigt?
Det kanske finns en klack upptill också?

/Höghus
Det sitter klipps på baksidan men de kommer man inte åt utan dra och lirka åt vänster så släpper det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.