Någon som kan hjälpa mig lösa detta, innan jag slänger bort blandaren och köper en ny?
Blandaren (Tapwell) köptes på en utförsäljning och har legat i 3 år, i väntan på att badrum nr. 2 ska byggas.
Nu när det snart är klart, så hittar jag inga anslutningsslangar som passar. Har frågat runt överallt men svaret blir: "Jaha, Tapwell. Såna grejer har vi inte." En firma beställde iaf hem en övergångsgrej, så att 10mm-slangar ska gå att ansluta. Men då är detta problemet:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går det att värma skarvdelen och sen böja den lite lätt, så att gängstången går fritt?
 
Jag skulle rekommendera dig att om du inte redan gjort det, Ta kontakt direkt med Tapwell. Dem är väldigt bra at ha att göra med och brukar kunna skicka grejer ganska omgående.
 
  • Gilla
hagv
  • Laddar…
Aha okej, ja det är ju en väg jag inte provat. Värt ett försök!
 
Fick detta svaret av Tapwell:

Hej,
Återkom bara med din adress så skickar jag alla beslag och slangar som hör till den här blandaren. Det gör jag utan debitering, Glad påsk!

Kanoners! :D
 
  • Gilla
LinusK och 4 till
  • Laddar…
Se där. En nöjd kund som delar svaret här på Byggahus. Billigare PR kan de ju knappast få. Skönt att det löste sig :)
 
Applåd flr tappwell. Sånt skulle inte hända hos nåt annat företag.
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Fick mitt paket idag, stötte dock på patrull omg. Det är samma dimension på den gängade delen som jag hittat tidigare, dvs. 10mm, vilket är för stort. Har skrivit på nytt, ifall de har någon annan lösning. Annars blir blandaren degraderad till dörrstopp! :mad:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.