Hej!

Jag tänkte be om råd inför ett montage som inte kommer att ske förrän framåt vårkanten,men tänkte för en gångs skull försöka vara ute i god tid...
Vi har precis bytt alla fönster i huset och på vinden sitter halvrunda aluminiumklädda fönster och vi tänkte krångla lite och inte ta den enkla vägen med solfjädersspröjs. På de gamla fönstren satt det en liggande och tre stående spröjs så att det blev åtta smårutor och det tänker vi ha nu också, fast med fuskspröjs av aluminium.
I och med vårt val så passar inte deras normala plastfästen som kräver att spröjset möter bågen i 90 graders vinkel, så med våran spröjsning passar det bara för nederkant på de tre stående och i överkant på den mittersta stående. Alla andra ställen möter i annan vinkel och där tänkte jag gå lös på spröjsen med vinkelslip för att få det att passa, men sen är frågan hur man fäster dem mot karmen?
Det gör inget om det är permanent fastsatt, för det är fasta fönster på ca 10 meters höjd, så vi kommer aldrig ens att kunna putsa dem när spröjsen väl är på plats...

Är det nån som gjort nåt liknande? Skruvat? Limmat? Nån annan listig lösning? Själv lutar jag nog mest åt nån form av limning just nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.