Hej,

Vi har köpt fönster och montage av en av Sveriges största tillverkare av fönster. Efter en utdragen process, beställde i aug 2019, har nu montering påbörjats. Jag är inte nöjd med hantverket och tänker beivra detta. Vad säger ni som kan om dessa bilder?

Okvalitativt montage av fönster med synliga skruvar och ojämn fog längs karmens överkant i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn och icke-avslutad fönsterinstallation med synliga skruvar och glapp vid en fönstrets övre hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat fönster med synlig fästelement och potentiella glipor vid karmen, vilket ifrågasätts av kunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen monterat fönster med synlig skada och dåligt hantverk vid fönsterkarmen och väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på fönsterkarm med slarvig färg och tätning, synliga kablar och dekorationer på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dåligt monterat fönster med synliga glipor och ojämn tätning vid vägganslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Pin och 2 till
  • Laddar…
Ser fördjävligt ut.
 
Ser lite slarvigt ut.
Gissar att monteringen och listningen "gått fort"
 
Fulkemisten
De är inte klara va? Det där ordnar sig när de fogat och slutstrukit.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
De är inte klara va? Det där ordnar sig när de fogat och slutstrukit.
Det är inte klart ännu men jag tycker det ser så pass dåligt ut att jag vill lyfta frågan. Kan tillägga mer kring lutande fönsterbänkar etc. Menar du att de målar in fogar etc? Det är ju centimetertjocka fogar.
 
Fulkemisten
Man löser rätt mycket med fog ja. Upp till en centimeter typ. Mer än så blir svårt.
 
reklamera för dåligt utfört
 
  • Gilla
linvige och 1 till
  • Laddar…
surris
Gerningen ser väl okej ut men det andra är ju pinsamt dåligt.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
det är för dåligt, bara att göra om,
 
  • Gilla
linvige
  • Laddar…
jäkla tur att jag bytt mina fönster själv om resultatet ser ut på det viset när en ”stor” firma fixat det.
 
  • Gilla
Fulkemisten och 1 till
  • Laddar…
Är fönstermontör sen 2005 och det där är under all kritik. Inte godkänt på långa vägar.
 
  • Gilla
linvige
  • Laddar…
surris mattias1jonsson skrev:
Gerningen ser väl okej ut men det andra är ju pinsamt dåligt.
Gerningen är ju alldeles fnasig. Sågat med röjsåg?
Sen kan en gerning "gå isär" det har hänt mig också trots att man limmar o spikar.
 
  • Gilla
linvige
  • Laddar…
S
V verktygsgurun skrev:
Gerningen är ju alldeles fnasig. Sågat med röjsåg?
Sen kan en gerning "gå isär" det har hänt mig också trots att man limmar o spikar.
Det fixar målarn. :crysmile:
 
Fulkemisten
GoC GoC skrev:
jäkla tur att jag bytt mina fönster själv om resultatet ser ut på det viset när en ”stor” firma fixat det.
Jo så är det ju. Själv är bäste dräng.
Tycker dock inte det här ser så farligt ut jämfört med mycket annat jag sett utfört av "fackman". Gör också 95% själv. Resultatet blir noggrant och jag kan välja att stå ut med de småfel som blir eller att göra om. Tar jag in någon så först efter stark rekommendation från tredje part. Synd att det ska behöva vara så.
 
Ser ju ut som ett Mockfjärdsmontage?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.