Nån som vet om svart kabel är godast eller varför ser det ut såhär? Skadade elektriska kablar med isoleringen borttuggad, främst på svart kabel, vid en lutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Totte_S
Svart=lakrits, det är sen gammalt
 
  • Haha
  • Gilla
Don_Simon och 4 till
  • Laddar…
Ja helt klart är vissa färger ”godare” för möss/råttor, jag hade en gammal bil när jag var ung och råttor åt upp alla vita kablar i kabelknippen.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vet inget om just svart eller vitt, men nog går de små kräken efter utseende. Mina lyxmöss åt bara guldfolien från finare flaskor och lämnade all silver- och alufärgad folie orörd.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Ni som haft möss i väggarna, har någon av er haft det såhär års?? Upptäckte f ett par veckor sedan ett himla rumsterande inuti en av ytterväggarna. Kolonistuga m torpargrund.
Det märkliga är att aktiviteten pågår dagtid, ca 14-19 (läst möss är främst nattaktiva….) innan och efter detta är det knäpptyst (även nätter, j sitter ofta vaken till 02/03)

Hör endast ”rumsterande” i väggen, inget krafsande, tuggande, pip el spring.
Märkligt är även att perioden m aktivitet är just under den tiden solen stärker på väggen, med upp mot 30 grader inne i stugan måste det vara kokhett i väggen….

Satte f ca vecka sedan ut ospända fällor m peanötsmör två nätter i rad (läste man först skulle sätta ospända så att de vänjer sig), dagen efter smöret borta!
Två nätter senare spända fällor, mus i en av fyra. Senaste dagar inget fångst trots åtta fällor…

Vad säger ni, är det möss j har i väggen, el kan det vara något annat?
Och varför aktivitet endast under den varmaste tiden på dagen? Kan detta vara tecken på att det finns något insekt här mössen är ute efter? Som myror el trägnagare? (Jag har inga tecken på att sådant finns)

Någon som vet något om detta? Tacksam för kunskap!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.