Hej, vi har någon slags utbukting på huset som kanske kan ses som en variant av ett burspråk.
Det är i alla fall fönster åt två håll. Och jag skulle vilja ha tips på hur jag ska ordna gardiner så att det blir riktigt mörkt. Hörnfönster med utbuktning i ett hem vid nattetid, belyst av en Dekorativ ljusstake, omgiven av halvöppna ljusa gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har två likadana, det på bilden är på bottenvåningen. Ovanför detta har vi ett rum med samma typ av fönster. Nu vill yngste sonen flytta in i det rummet. Rummet har morgonsol och det tycker han är störande.

Vi ärvde gardinstängerna från förra ägaren och jag har inte funderat så mycket på fönstren alls förrän nu.

Om jag sätter någon form av skena som sluter tätt mot väggen, hur ska jag hantera vinkeln? Mörkläggande gardiner är ju oftast tunga och jag tänker att det blir hög belastning på en skena i vinkeln.
 
Jiji Jiji skrev:
Hej, vi har någon slags utbukting på huset som kanske kan ses som en variant av ett burspråk.
Det är i alla fall fönster åt två håll. Och jag skulle vilja ha tips på hur jag ska ordna gardiner så att det blir riktigt mörkt. [bild]

Vi har två likadana, det på bilden är på bottenvåningen. Ovanför detta har vi ett rum med samma typ av fönster. Nu vill yngste sonen flytta in i det rummet. Rummet har morgonsol och det tycker han är störande.

Vi ärvde gardinstängerna från förra ägaren och jag har inte funderat så mycket på fönstren alls förrän nu.

Om jag sätter någon form av skena som sluter tätt mot väggen, hur ska jag hantera vinkeln? Mörkläggande gardiner är ju oftast tunga och jag tänker att det blir hög belastning på en skena i vinkeln.
Finns sådana skenor som man fäster i taket vid hörnet.
 
T Tompafix skrev:
Finns sådana skenor som man fäster i taket vid hörnet.
Håller det när taket är takgips?
 
Jiji Jiji skrev:
Håller det när taket är takgips?
Med rätt plugg håller det garanterat. Ikea har någon variant där du fäster hela skenan i taket eller i vägg. Då kan ni välja. Tror den heter Vidga.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.