Hej, är nog svårt att se på bild men tänkte frågar ändå ifall nån kanske må veta om det sannolikt kan va asbest i denna plastmatta? Kan de va linoleummatta?
 
  • Närbild av en hand som lyfter en bit av en plastmatta för att visa undersidan, möjliggörande undersökning av eventuellt asbestinnehåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller upp en bit av en brun plastmatta med flera lager, som ser ut att vara gammal och sliten, mot en bakgrund av grusig betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som lyfter på en lager av en plastmatta för att visa underliggande lagers material och struktur, beläget på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Beige- och brunmönstrad plastmatta på golvet, med en fråga om den kan innehålla asbest eller vara en linoleummatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AMz71
  • Laddar…
Är det verkligen bara en enda matta? Ser ut som 3 olika lager?
Skicka på analys, enda sättet att få svar på
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Ser ju ut att vara extremt lätt att ta bort så vad spelar det för roll i praktiken?
Som innehavare av golv med asbest svart lim säger jag nej, där finns nog ingen asbest.
 
Hej,

Gjorde du något asbesttest på mattan? Har en exakt likadan som jag idag rev ut. Den satt väldigt löst men efteråt började jag tänka på att mattan eller limmet kanske innehöll asbest…
 
  • En hand håller i en bit gammal trasig matta som har rivits upp, vilket avslöjar flera lager av material och ryggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppbruten gammal plastmatta med mörk baksida som delvis lossnat från ett mönstrat underlag. Eventuella rester av lim syns på kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.