Hej! Så här ser det ut på vinden i mitt hus, ganska utspritt på ca 10 kvm av innertaket. Jag har ingen erfarenhet så jag undrar om det är mögel? i så fall tacksam tar jag emot råd och tips om åtgärder.
mvh
 
  • Våtrumspanel i trä med vattendroppar på ytan
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av impregnerat trä under regn, med vattendroppar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon slags påväxt är det ju men under hur lång period och växer det så det syns att det blir mer? Lite påväxt är inget ovanligt under vissa perioder då det blir goda förutsättningar för det men det avtar oftast ganska fort och det blir bara kosmetiskt när det "dör"
Växer det inte okontrollerat så sköter naturen det där själv och det finns inget att oroa sig över. Om det gör det så lär man ju ställa sig frågan varför det är fuktigt där uppe isåfall.
 
S Stefan1972 skrev:
Någon slags påväxt är det ju men under hur lång period och växer det så det syns att det blir mer? Lite påväxt är inget ovanligt under vissa perioder då det blir goda förutsättningar för det men det avtar oftast ganska fort och det blir bara kosmetiskt när det "dör"
Växer det inte okontrollerat så sköter naturen det där själv och det finns inget att oroa sig över. Om det gör det så lär man ju ställa sig frågan varför det är fuktigt där uppe isåfall.
Tack för svaret!
Det har blivit mer och mer under ett år. Hoppas verkligen att naturen tar hand om det
 
Fast är det nåt du vet har förändrats det senaste året då? Har du många år att jämföra med?
 
S Stefan1972 skrev:
Fast är det nåt du vet har förändrats det senaste året då? Har du många år att jämföra med?
Det var två år sedan jag såg det för första gången, då var det typ en kvm men som sagt det senaste året har har blivit mycket mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.