Hej,
vet inte om jag skriver i rätt forumdel nu, om inte så får någon flytta tråden ;)

Jag är i full gång med att renovera ett hus där jag så småningom ska flytta in, det går bra men nu har jag blivit lite orolig!

I ett rum som ligger i källaren och är tänkt att användas som sovrum finns följande i taket:StHFDEFcO.jpg

Som ni kan se så har jag plockat bort lite isolering, under den ser allt sjyst ut. Ovanför ligger ett badrum, men allt ser torrt och fint ut som det är nu.

Jag hade tänkt sanera med ozon så fort jag får möjlighet (huset känns lite ofräscht, särskilt källaren).

Hade också tänkt regla upp och sätta nytt tak, men innan dess vill jag ju vara säker på att det inte är en sjukdomsfälla jag bygger in. :)
 
Bump.. :)
 
Du skojar...;) Den där lilla rara fläcken ska nog kollas upp tillsammans med den unkna lukten! Lägg upp frågan under rubriken miljö och hälsa så får du rådiga svar!
 
Ser ut som en gammal fuktskada. Riv lite mer och spola frekvent i badrummet ovanför så du ser vad som ev. kan vara orsaken.
Det kan ju vara så enkelt att det är en engångs vattenläckage som orsakat det du ser, och att det är tillfixat.
 
Tack för svaren! Kan någon mod flytta tråden till "Miljö och hälsa"?

Jag har plockat bort lite mer idag och det ser fortfarande okej ut under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.