Jag håller på med att byta kök och hittade då att det var fuktigt mellan gips och isolering runt området där köksfläkten ventilerar ut genom röret.

Jag hittade orsaken då de inte isolerat röret mot plåten som röret går upp i så det var isbildning där som sedan smälte och rann ner.

Tyvärr så har det blivit lite mögel runt detta område, inte så mycket utan kanske en kvadrat, virket är inte dåligt och möglet är ytligt då jag kan skrapa av det mycket lätt.

Jag håller på att torka ur utrymmet mellan rör och kåpa för att isolera i plåtkonstruktionen men tänkte att man skulle spruta med nåt medel på möglet nu när man kommer åt det.
Möglet är i takets högsta punkt inte ut mot nock, förövrigt ser taket ut som det lagts igår.
Huset från 1972.
Om det inte blivit värre på 40 år så borde det ju inte bli värre nu, eller hur?
Huset har krypvind som man inte kan beträda, sen ventileras den genom husets båda långsidor
Slänger med en bild på hur det ser ut, det är inte värre än så här som bilden visar.
Det var en del frost runt som nu smält när jag öpnna isoleringen.
Jag kommer inte riva upp taket för det här lilla utan tänkte om det fanns något smidigt alternativ att spruta på.
Mvh Robban
 
  • IMAG0300.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pensla på Boracol 20, finns på välsorterade färgaffärer. Inget som man har ute på hyllorna utan du måste fråga efter det. Detta är starka grejer som saneringsfirmorna använder så se till att du skyddar dig. Saneringsfirmorna får spruta på det men som privatperson så får du bara pensla på det.
 
Ok jag använde mögelfri spray som jag blev tipsad om från en som haft liknande problem, det är så ytligt så det kommer nog bli bra, får ta en titt om ett år igen.
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.