Vi bygger ett fritidshus i timmer. Tyvärr har golvbrädorna legat inplastade för länge och en del har blivit lite missfärgade (mögel?).
Jag har nu tvättat med mögeltvätt och försökt slipa bort missfärgningarna (inte så lyckat resultat).
Någon som har någon tanke, borde jag ännu göra något? Vågar vi använda de missfärgade?
 
  • Golvbrädor i timmer med mögelfläckar bredvid en lila sprayflaska på ett utomhus underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Missfärgade golvbrädor i timmer, möjligen mögelskadade, efter försök till rengöring och slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg in det och sen om de ska vara synliga så får ni väl hyra golvslipmaskin och skala av lite. Sånt där svartprickigt är inte farligt och beror ju bara på fukten. Väl torrt så är det bara estetiskt.
 
S Stefan1972 skrev:
Lägg in det och sen om de ska vara synliga så får ni väl hyra golvslipmaskin och skala av lite. Sånt där svartprickigt är inte farligt och beror ju bara på fukten. Väl torrt så är det bara estetiskt.
Fint, tack för svar!
 
Fast de fulaste kanske man kan sortera ur....det kan ju ha legat fuktigt konstant så att det svarta går rakt igenom om man har otur.......Fast det går ju att provsåga en bit kanske så ser man ju hur djupt det går.
 
S Stefan1972 skrev:
Fast de fulaste kanske man kan sortera ur....det kan ju ha legat fuktigt konstant så att det svarta går rakt igenom om man har otur.......Fast det går ju att provsåga en bit kanske så ser man ju hur djupt det går.
Tack igen jag tror vi har tillräckligt så att vi inte behöver använda de fulaste. Men bra att du påpekade. Säkert bäst att kolla isåfall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.