Hej alla!

Tänkte att jag skulle få bolla ett litet orosmoment som jag har.

För kanske ett halvår sedan råkade jag spilla ut en hink vatten på mitt laminatgolv i sovrummet.
Jag torkade upp allt direkt. Och kupevärmaren fick jobba några dagar där spillet ägt rum.
För ca 1 månad sedan märkte jag att det luktade lite skumt i hörnet på sovrummet.
Märkte att laminatet i hörnet hade blivit mörkt missfärgat och det luktade unket där.
Tog bort bitarna som blivit dåliga. Tvättade området med vanlig "ajax" ett par ggr.
Höjde upp laminatet som låg kvar genom att lägga något emellan laminatet och golvet.
Sedan fick både luftavfuktaren och kupevärmaren stå och jobba i hörnet i en veckas tid.
Det jag undrar nu är... finns det risk att det finns mögel kvar som kan orsaka (hälso) problem i
framtiden? Jag har reservlaminat som jag tänkt lägga dit. Frågan är om jag måste tillkalla en firma som gör en utredning.
Under laminatet ligger 2 lager plastmatta direkt på betongplatta. Väggarna är lättbetong. Dvs inget levande material i området .....
Vad tror ni...... kan jag lägga tillbaka golvet och leva lyckligt ... eller finns det ett orosmoment här?
Luktar inte alls i sovrummet nu. Sätter jag näsan mot hörnet luktar det lite unket, men det gör det nog i alla hörn bakom lister och mattor oavsett fukt/mögelproblem eller?

Tack på förhand ... NoGood
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.