Hej,
har ett isolerat uthus 20kvm med bastu, byggnaden står på krypgrund. Har misstänkt vattenskada vid en vägg med rörkoppling, nu i sommar har jag öppnat väggen och mycket riktigt, en gammal torkad vattenskada MEN upptäckte även i samma veva att krypgrundens blindbotten är rutten, golvet har rejält bjälklag på ca 400mm isolering, varav det började bli mögligt och murket nedanför 200mm och till asfan. I övrigt inget som synts på ytskikten eller så, heller ej haft lukt eller fuktproblem i inomhusluften. Allt jag rivit har haft mögel etc på sig fläckvis, mer eller mindre, golvreglar bitvis totalt murkna, bitvis i prima skick, allt har dock varit kruttorrt, förutom sista biten på blindbotten, dvs asfa och någon mm upp i isoleringen som var riktigt blöt.

Nu i efterhand har jag blivit nojig över om jag haft hussvamp som torkat ut? Väggarna och reglar är i princip opåverkade, några reglar är gråa 5-10cm uppåt men hårda. På bilden är det en bit spånskiva som varit längst ner på väggen mot den del som jag tror haft vattenskadan och haft isolering mot sig, är detta möglig och torkat isolering eller vad? Likadant "ludd" och rosor är det på golvreglarna och isolering, typ vitt ludd/damm.
 
  • Spånskiva med skador och mögelliknande vita fläckar, tecken på tidigare fukt- och vattenskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.