Har beställt en soffa, beställde även hemkörning så man slipper strula med bärhjälp osv.
Nu visar det sig att möbelhandlaren bara kan leverera fram till kl 1500 på eftermiddagen och just för tillfället har jag svårt att vara från jobbet, kan vara hemma 17, ev något tidigare. Detta har man inte hört talas om på 25 år i branschen att folk jobbar på dagarna??!!
Eller är jag konstig?
 
Så funkar det när man inte har konkurrens, Varför har mackarna öppet sent till nästan natten? Jo för att någon började och det snodde kunder, andra blev tvingade att följa efter.
 
Så där är det ju hela tiden när man ska få hem någonting. "Vi kommer mellan 9 och 13", hah!
 
Nej, du är inte konstig. Alla budfirmor verkar tro att man har en bemannad reception i sitt hus som bara sitter och väntar på deras leverans hela dagarna. De kan ofta inte heller ens ringa typ en halv timme innan de kommer och avisera, så att man hinner åka dit.

Vet inte vad vi ska göra för att få budfirmorna att förstå att fler och fler av deras kunder är privatpersoner som som sagt jobbar på dagarna. Att de antingen skulle kunna ringa innan, eller ha någon kväll i veckan när de jobbar på kvällen tycker jag skulle kunna vara en rimlig begäran.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.