Har någon som bygger Modulenthus en PDF-fil med den nya leveransbeskrivningen?

Vad står det om golv? Lamellparkett eller något annat?

Tydligen så var det lite kvalitetsproblem med Karelia-golvet som levererats under 2004 och nu ska vi få ett golv från Golvabia. Känns inte riktigt lika bra med ett golv som bara kan slipas om en gång jämfört med lamellparkett som kan slipas om flera gånger.

Vad har ni andra hört som bygger Modulenthus?
 
Detdär lät lite eländigt... har du fått tag på en levbeskrivning? Jag vill också se en...

/Björn
 
Ingen lev.spec. ännu!

För vårt hus gäller specen daterad 2003-08-15. Nu blir det lite ändringar, vi får 250 cm takhöjd, innertak av folierad spånskiva samt att vi kunde välja Karelia eller Golvabia golv. Vi tar och chansar på lamellparektt från Karelia. Annars får vi väl reklamera.
 

Det lät ju bra!

Vi kommer ha 250 cm takhöjd. Att förändra kökshöden till fullhöjd (ändrade mått på alla överskåp samt ett extra skåp ovanför ugn/micro-skåoet och kyl/frys-skåpet) samt kastrullsnurra i hörnskåpet och skafferilådor under hällen skulle kosta ca 11000 för oss. Då måste även alla delar förskjutas pga att kastrullskåpet har ett annat mått än standardskåpet.

Det är det värt men visst hade man gärna fått det billigare.


Vad innebär folierad spånskiva?

Kareliagolvet är nog bättre. Men Golvbias golv är nog ok det med, men hårdare... Jag vill inte ha hårda golv.

/Björn
 
Folierad spånskiva är spånskiva med plastfolie. Innan hade man gipsinnertak, men monteringstiden var väl för lång...
 
Ok!

Fördelen mot gips är att man slipper fasningarna. Jag gillar inte dessa utan hade nog fått spackla igen alla fasningar på gipsskivetaket. Kanske slipper jag det om detta även gäller mig.

Nackdel? Hållbarhet? Svårare skruva upp saker?

/Björn
 
Hej Beemer

vad skruvar du upp i taket? Två lampor, typ.

Men folie = artificiellt, så det kanske är kuligare med
något annat, mer naturligt material.

Vad finns det att välja på?

//KoW
 
Sökte på "folierad spånskiva" på Googles bildsökning.. vad fick man upp? Jo en massa likkistor! *huva*

Men det fanns även på www.njb.se/sortiment.htm

Men jag behöver nog se materealet live innan jag kan tycka något själv. Jag har inte heller hört något om detta från Modulenthus ännu.

/Björn

 
Beemer skrev:
Fördelen mot gips är att man slipper fasningarna. Jag gillar inte dessa utan hade nog fått spackla igen alla fasningar på gipsskivetaket.
Brukar inte vara speciellt dyrt att få åtgärdat pp av hantverkarna, någon eller möjligtvis några tusenlappar bara. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.