Jag och sambon har hittat en tomt i Umeå och funderar på att bygga ett hus från Modern Living. Vad är era erfarenheter från dem? Och om ni har dåliga erfarenheter; finns det andra bolag med liknande hus som man kan lita på?
Hoppas på många svar!
 
Ingen som har någon koll?
 
Hej!

Har tyvärr ingen info om företaget men jag blev nyfiken på vart ni tänkte bygga? :)
 
Vi har hittat en tomt utanför Umeå i Obbola. Vi har dock inte gjort klart köpet ännu utan avvaktar lite över midsommar. Har dock försökt hitta lite olika hus som kan passa, men har läst så mycket åligt om många kataloghus, så det kanske blir ett egetritat. Bor du i Umeå?
 
Tack för tipsen, ska kika mera på dessa.
Har du någon erfarenhet från dessa?
 
Japp jag bor i Umeå.
Vi har en tomt på G i Sörfors som vi är intresserade av, dock så är det berg på tomten så innan vi bestämmer något måste vi klura ut hur man löser husplaceringen på bästa sätt.

Vi är intresserade av Värsåsvillan ängsgården för det huset var ganska exakt det vi ville ha men jag hittar nästan ingen info från andra som byggt med värsåsvillan...
 
Hej,

Vi har fruktansvärda erfarenheter av Modern Living. Över 100 punkter på besiktningen. Regnade in i förråden, ingen köksbänk, sprucken spishäll etc etc. Kan inte rekommendera Modern Living alls, och jag tror ingen på gatan gör det då dom flesta/alla är lika upprörda om hur amatörmässiga dom är.
 
Fredrikos skrev:
Här kommer lite förslag på Prefabhus som håller lite klass:

.....
Emrahus
[länk]
Jag kan definitivt INTE rekommendera Emrahus eller några som var inblandade i fd. Thermohus.
Under båda dessa firmanamn gjordes skitjobb.
Troligt att de byter firmanamn igen.
 
Modern Living gjorde en smutsig konkurs och lämnade efter sig stora problem för ägarna av de hus som de sålt, kan bli ett intressant case för div program i tv.. Varning för samtliga som varit ägare av detta bolag, framförallt xxxx, xxxx, xxxx och xxxx. Detta är lycksökare som inte har någon koll på fastigheter, byggnation eller hur man driver seriösa företag. Efter konkurs i Modern Living har samma konstellation startat ett företag som kallas JEFF Fastighetsutveckling med referenser till samma hus som erbjöds i namnet Modern Living. JEFF Fastighetsutveckling har antagligen samma mål som Modern Living, att lura folk på pengar. Det är sorgligt att ett land som Sverige fortsätter att ge utrymme för den här typen av skojare som är överrepresenterade inom byggsektorn, näringsförbud vore på sin plats för såna som xxxxx, xxxx, xxxx och xxxx. Se upp för att göra affärer med dessa herrar och de bolag som de representerar bl a JEFF Fastighetsutveckling.
 
Jeff är bara pengakåta pajasar! vill bara varna alla som googlar på jeff.Är just nu i process med dom ang massa garanti åtgärder samt självklara saker som ej är åtgärdade och dom fullständigt skiter i oss som köpt av dom.Stor varning för JEFF.Antagligen konkar dom snart igen och startar upp ngt nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.