Anlitade Mockfjärdsfönster Kalmar våren 2014. Inledningsvis skötte sig representanterna exemplariskt till dess handpengen var betald.
I förra veckan blev allt färdigt och
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
...gick iväg av misstag.
Maken till nonchalans både från lokalkontoret och huvudkontoret har jag aldrig stött på; de skiter högaktningsfullt i mig som kund.
Sägas ska att den kontrakterade montören Björns Bygg & Montage i Högsby AB skött sig, i stort sett, klanderfritt under hela tiden.
 
Men vad är problemet då om det är färdigt?
 
Flera... Att det tar 15 månader från beställning till färdigt fönsterbyte är inte normalt i min värld. Att leverantören (Mockfjärds) inte svarar på mail, levererar fel spröjs tre gånger, inte återkommer på telefon trots påstötningar, byter representant
 
...gick ånyo iväg för fort.
Huvudproblemet är att de uppenbarlt skiter i mig som liten privatkund och bara "beklagar".
Ingen verkstad, bara massa snack!
 
Tycker att den attityden är tämligen välutbredd i en bransch som ser sig som bättre än sina kunder, för att de inte behöver dem. Tron på att ryktet aldrig hinner ifatt är synnerligen underskattad.
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
Finns många saker som kan gå fel, tror inte du ska skylla helt på mockfjärdsfönster.
 
Skall man inte skylla på de som man beställt av?
 
Svårt när vi inte vet mer, TS kanske ska skriva mer vad som krånglat? Var det speciella fönster, eller andra yttre omständigheter som ställde till det?
 
Det vore ju bra med lite mer detaljer i tråden.

Mockfjärdfönster har ju sedan länge ett grundmurat dåligt rykte, och jag är förvånad att någon låter dem byta fönster. Men oftast består ju kritiken i att de anlitat en dålig UE för själva arbetet. Och sedan inte sköter reklamationen.

Så detta att hanatverkaren var bra, men resten dåligt känns som en lite ny variant när det gäller den firman.
 
hempularen skrev:
Det vore ju bra med lite mer detaljer i tråden.

Mockfjärdfönster har ju sedan länge ett grundmurat dåligt rykte, och jag är förvånad att någon låter dem byta fönster. Men oftast består ju kritiken i att de anlitat en dålig UE för själva arbetet. Och sedan inte sköter reklamationen.

Så detta att hanatverkaren var bra, men resten dåligt känns som en lite ny variant när det gäller den firman.
Jag var tveksam till att anlita Mockfjärds men deras klassiska träfönster är fina och efer att ha tagit in tre offerter från olika leverantörer och förhandlat lite var Mockfjärds klart billigast. Fönsterbytet gick smärtfritt och resultatet blev bra. Vet inte om det bara var jag som hade tur :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.