Hej!
Min fru och jag har nyligen blivit med Mockfjärd Elementhus Utblick-1 (1½-plan på platta) byggår 1975, och jag har förstått och upptäckt att det inte är som andra hus... I villapärmen som följde med i köpet finns ingen information om hur det ser ut ovan innertaket på entréplan, jag letar just nu plats att sätta krokar för takbelysning, i vardagsrummets ena del hittade tursamt vid första försöket något att fästa kroken för kristallkronan i, men i den andra delen har jag gått bet och vill slippa borra (1½ mm borr så det inte blir så stora hål) tills jag hittar något bra, det jag hittat hittills verkar vara gipsplattor, ev dubbla.
Någon här som vet hur det (sannolikt) ser ut ovan gipsplattorna? Kommer jag att hitta trä någonstans och i så fall var? Jag har letat i forum och jag har googlat men ännu inte hittat något.
Vänligen, Sven
 
Jag hittade en ritning på annat ställe i huset och tror jag hittar svar där. Lägger upp bild på den här - kanske kan den vara till hjälp för andra?
 
  • Arkitektritning av en balkong med måttangivelser och detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Chr3
Vad var svaret? Hittade du på nåt bra att fästa i?
 
  • Gilla
sawallen
  • Laddar…
Chr3 Chr3 skrev:
Vad var svaret? Hittade du på nåt bra att fästa i?
Jag letade=borrade med liten borr i ett ganska stort område (plafonderna jag ville sätta upp är ganska stora) men hittade inget där det rimligen borde funnits mer än bara gipsskivor, så jag satte expanderskruv (Molly) med lampkrok istället.
Det skulle ju vara bra att veta hur och var man förväntas hitta trä bakom (ovan) gipset, dock, och ritningen gav inga ledtrådar.
 
Chr3
S sawallen skrev:
Jag letade=borrade med liten borr i ett ganska stort område (plafonderna jag ville sätta upp är ganska stora) men hittade inget där det rimligen borde funnits mer än bara gipsskivor, så jag satte expanderskruv (Molly) med lampkrok istället.
Det skulle ju vara bra att veta hur och var man förväntas hitta trä bakom (ovan) gipset, dock, och ritningen gav inga ledtrådar.
ok, jag tolkade dig som att du hittat svartpeppar ritningen, men så var alltså inte fallet.
 
Chr3 Chr3 skrev:
ok, jag tolkade dig som att du hittat svartpeppar ritningen, men så var alltså inte fallet.
Svartpeppar?
 
Chr3
S sawallen skrev:
Svartpeppar?
:rofl: ”svaret på”! Inget annat.. ”..hittat svaret på ritningen”
 
  • Gilla
sawallen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.