Ser detta ok ut?

  • Nej

    1 Röster 100,0%
  • Ja

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    1
Hej. Mjukfogen i duschen såg väldigt äcklig och ”förbrukad” ut så bestämde mig för att ta bort den och lägga ny.
Vid borttagandet av fogen märkte jag att det var väldigt olika stora mellanrum och djup mellan golv och vägg. På vissa ställen var det jättemycket mellanrum innanför fogen och på vissa ställen tätt med vad jag tror är hårdfog. På ställen där det var stort mellanrum har mjukfog pressats in rejält vilket man ser på att fogen är enormt tjock.
Det var även fuktigt och väldigt äckligt bakom fogen. Nån som har några synpunkter på tidigare utfört jobb? Ser detta verkligen rätt ut?
Badrum gjort 2011 när tidigare ägare bodde här.
Mvh okunnig
 
  • Mjukfog i duschhörn med ojämnt mellanrum mellan golv och vägg, fukt och smuts synligt bakom fogen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tätningsfog i dusch med smuts och fukt mellan kakelplattor och golv, del av mjukfog borttagen, ojämna mellanrum och synliga gap bakom fogen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Borttagen mjukfog från duschgolvet visar mögel och smuts. Verktyg i bakgrunden. Oljämt mellanrum mellan golv och vägg som påvisar tidigare dåligt utfört arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Borttagen mjukfog på en kaklad duschvägg med stora mellanrum, synliga rester av smuts och fukt på fog och kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De borde satt hårdfog/kakelfog direkt, ingen silikon. Skippa silikon.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
De borde satt hårdfog/kakelfog direkt, ingen silikon. Skippa silikon.
Okej jag som trodde man alltid skulle sätta mjukfog i hörn o vinklar..
 
O Okunnige skrev:
Okej jag som trodde man alltid skulle sätta mjukfog i hörn o vinklar..
Nej, Aldrig längs golv. Du ser ju hur hemskt det blir.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, Aldrig längs golv. Du ser ju hur hemskt det
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, Aldrig längs golv. Du ser ju hur hemskt det blir.
Utöver felvalet med fog, är det annars rätt byggt då? Ska det vara fukt o påväxt bakom mjukfogen? Och ska det vara såna mellanrum?
 
O Okunnige skrev:
Utöver felvalet med fog, är det annars rätt byggt då? Ska det vara fukt o påväxt bakom mjukfogen? Och ska det vara såna mellanrum?
Svårt att säga men det blir ju så när fogen inte bottnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.