Hej!

Lägger detta under offtoppic då det inte har med husbygge att göra.

Jag befinner mig mitt i livet, 34 år. Arbetar som rekryteringskonsult sedan ca 3 år tillbaka. Innan dess har jag arbetat inom IT, allt från support till it.tekniker och ren drift.

Gemensamt för hela min yrkeskarriär är att jag tröttnar efter ett tag och känner att jag behöver göra nått nytt. Helt enkelt hitta vad jag vill göra med mitt liv.

För tillfället befinner jag mig i en negativ neråtgående spiral där jag inte ser någon väg ut från min nuvarande tjänst. Helt enkelt för att jag har svårt att se vad ett företag skulle kunna se för potential i min bakgrund. Sen är jag säkerligen yrkesskadad då jag vet hur oflexibla de flesta företag jag arbetar med är när det gäller alternativ bakgrund ;-)


situationen bär med sig mycket negativt, då jag saknar motivation att prestera på jobbet, vilket resulterar i dåligt samvete över att jag inte presterar som sig bör. Att jag inte se någon utväg ur situationen bidrar än mer till nedstämdhet och hopplöshet.


Jag funderar på olika alternativ om vad jag vill göra. Dock är jag rädd för att ta ett beslut då jag vet att jag inte trivts med mina tidigare jobb under åren. Det lägger en hängsko runt min handlingskraft då jag är rädd att ta fel beslut igen.

Jag går i tankarna att byta bransch helt och sikta på byggbranschen då jag lockas av att vara delaktig i såpass konkreta saker som växer fram som hus och byggnader. Det kräver såklart en YH eller högskole utbildning vilket jag ser som nödvändigt ont då det påverkar min familj och vår ekonomi kraftigt.

Andra funderingar är att försöka hitta arbete som teamleader eller projektledare. Dock kräves troligtvis även det utbildning och flyt då jag jag inte har den erfarenheten som behövs.