Jag har tappat räkningen på hur många tumstockar som har försvunnit i mitt hus. Köpte för några veckor sedan en Hultafors mätband, dels som ersättning för det no-name-brand mätband som försvunnit men också för att se om även märkesprylar försvann. Nu har jag svaret på den frågan, även Hultaforsen är borta! Knappt använt. Finns f-n inte ens en linjal kvar här och nu ska jag upp med en väggbricka...

Jag är ensammen i huset så jag kan inte skylla på någon.

Tips?

Tvättmaskinen äter inte strumpor, är det en ledtråd?!
 
Ta en 2 meter lång bräda eller liknande och rita av en tumstock på denna, tappas garanterat inte bort..
 
...om du hänger den i ett snöre om halsen. :eek: :D
 
Spökhus...:eek:
 
Göran.W
Det är mer än du som har detta problem med mätdon swehjo
På mitt jobb har det går så långt att tom verktyg ätes.
Och när man frågar efter dom så är det "Ingen" som tagit dom.
Än i dag letar jag efter "Ingen" men finner honom inte.
 
Jag tror jag har svaret.

Du använder vanliga trästockar från Hultafors antar jag? Dom är DÅLIGA på alla tänkbara sätt, det mest sannolika är faktiskt att dom ruttnat bort och då bara lämnat en liten jordhög efter sig som du inte lagt märke till. Se efter så ska du nog finna lite bevisjordmaterial på tomten.

Du slipper detta om du istället skaffar de gula plaststockarna från Hultafors.

Mätbandet är svårare att förklara men det är ändå allmänt känt att hultafors vanliga mätband är gjorda av plast från kinderäggleksaker. Inget vidare alltså och det är fullt rimligt att oförklarliga saker händer med dessa. Du borde ha köpt ett Talmeterband för att slippa problem. Dom ägs förvisso av H-fors men är ännu inte kinderäggifierade.
 
Jag har samma problem, mitt hus äter förutom tumstockar även pennor, knivar och framförallt pengar...
 
Katten?

Du kanske har en hög med måttband och tumstockar bakom soffan eller under någon matta om du tittar efter?
 
:D:D


Immobil skrev:
...om du hänger den i ett snöre om halsen.
Där hänger redan ett nubbeglas och det går alla gånger före så här i semestertider!

Tidigare spökade Bengt, han som byggde huset, lite snällt här (ärligt!!!) men han försvann när ex'et flyttade ut. Misstänker att hon verkade roligare att bo med. Katt har jag ingen men det är ju möjligt att det ex'ets katt, som gick hädan under tiden här, som spökar?! Ska kolla under soffan bara för säkerhets skull! Och är det inte spökkatten så måste det ju vara Ingen eftersom jag är ensammen här. Hur ser Ingen ut?

MathiasS, stort tack för tipsen. Ska nu iväg till Hornbach för att fylla på förrådet och ska då följa dina råd till punkt och pricka!!
 
Jag kan trösta dig med att jag tappat räkningen på hur många Talmetrar jag slavat bort. Det är nog tyvärr något man får räkna med.
 
Är det inte också lite underligt på vilka ställen dylika tingestar kan dyka upp? Hos oss verkar någon lägga måttband, hammare etc på alla möjliga och omöjliga ställen förutom där de SKALL vara (när de behövs).
 
Och hittar man en tumstock så är det en som grabben har lekt med så den är 20-40cm för kort vilket man upptäcker efter att ha kapat en planka, när man sågade plankan har man självklart hittat en hel tumstock....
 
niblom skrev:
Jag har samma problem, mitt hus äter förutom tumstockar även pennor, knivar och framförallt pengar...
Instämmer! :D
 
ni vet väl att inte 2-meters tumstockarna inte tillverkas längre....
 
...för de är långa nog som de är?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.