Hej ! Vi skaffade två st. Mitsubishi Hero för 1,5 år sedan men nu har vi även skaffat täljesten braskamin. Jag har hört att Hero har en kamin läge min mitt fråga är hur man ställer in den till kamin läge? Finns auto, kyla , avfuktning, värme, och fläkt att välja mellan på dosan. Är det fläkt läge som är kamin läge eller är det auto som är kamin läge? Lite info o tips kring hur man ställer inn hero när man eldar skulle uppskattas. Tack på förhand
 
Csm84 Csm84 skrev:
Hej ! Vi skaffade två st. Mitsubishi Hero för 1,5 år sedan men nu har vi även skaffat täljesten braskamin. Jag har hört att Hero har en kamin läge min mitt fråga är hur man ställer in den till kamin läge? Finns auto, kyla , avfuktning, värme, och fläkt att välja mellan på dosan. Är det fläkt läge som är kamin läge eller är det auto som är kamin läge? Lite info o tips kring hur man ställer inn hero när man eldar skulle uppskattas. Tack på förhand
Sätter du på auto kommer den hålla den temp du ställt in, tex 20grader, blir det tex 25grader av kaminen då kommer den att börja kyla tills tempen är 20grader. Medans du eldar kan du sätta på fläktläge men glöm inte att ändra tillbaka till värme när du inte eldar :)
 
Knappen heter "CIRCULATOR". När den är aktiverad så fortsätter inomhusdelen i fläktläge om temperaturen överstiger den inställda. Alltså ska du ha den i heat-läge och circulator aktiverad. Borde se ut ungefär såhär. Man ser även ett litet hus med två pilar i displayen när det är aktiverat
 
  • Mitsubishi Electric luftkonditionerings fjärrkontroll med aktiverad 'CIRCULATOR'-funktion och husikon på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Maalkl skrev:
Knappen heter "CIRCULATOR". När den är aktiverad så fortsätter inomhusdelen i fläktläge om temperaturen överstiger den inställda. Alltså ska du ha den i heat-läge och circulator aktiverad. Borde se ut ungefär såhär. Man ser även ett litet hus med två pilar i displayen när det är aktiverat
stämmer säkert, personligen föredrar jag att styra via appen och sätter igång fläktläget där tills jag väljer att gå tillbaka till värme
 
galento
M Maalkl skrev:
Knappen heter "CIRCULATOR". När den är aktiverad så fortsätter inomhusdelen i fläktläge om temperaturen överstiger den inställda. Alltså ska du ha den i heat-läge och circulator aktiverad. Borde se ut ungefär såhär. Man ser även ett litet hus med två pilar i displayen när det är aktiverat
På våran LN35 står det "ECONO COOL" på den knappen , kanske beror på att den
installerades 2018 ?
 
galento galento skrev:
På våran LN35 står det "ECONO COOL" på den knappen , kanske beror på att den
installerades 2018 ?
Det fanns ju en tidigare version av LN35 (1.0) så det kan vara en sån du har?

Jag vet emellertid inte vad skillnaderna är mellan den gamla och den nya versionen av LN35 Hero men min nyinstallerade LN35 (2,0) har inte någon "econo cool" utan den har "circulator" (det s.k. kaminläget).
 
Redigerat:
galento
Keiller Keiller skrev:
Det fanns ju en tidigare version av LN35 (1.0) så det kan vara en sån du har?

Jag vet emellertid inte vad skillnaderna är mellan den gamla och den nya versionen av LN35 Hero men min nyinstallerade LN35 (2,0) har inte någon "econo cool" utan den har "circulator" (det s.k. kaminläget).
Det nog stämma , fotade ur boken så det blir mindre att skriva :

Fotografi av en sida i en handbok som visar en display för luftkonditioneringsenhetens ekonomifunktion samt instruktionstext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Csm84 Csm84 skrev:
Lite info o tips kring hur man ställer inn hero när man eldar skulle uppskattas. Tack på förhand
Tips på inställning:
Display av Mitsubishi Electric temperaturkontroll visar 20°C och inställningar, inklusive kaminlägesymbolen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värme.

Termostat och fjärrkontroll för värmesystem, med inställning "Circulator" markerad för kaminvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värme i "kaminläget". Knappen Circulator trycks in när du eldar i kaminen, symbolen för den syns.

Undvik "AUTO".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.