Hej, har aldrig målat inomhus innan och ska måla om ett rum här nu. Fanns en hel del små hål i väggarna som jag har spacklat igen. Problemet är att dum som man är (man borde väl tänkt på det innan). Det är en struktur tapet (typ randig) som ska målas över och ställena som jag nu spacklat och slipat på är ju nu istället släta .

Jag antar att detta kommer att synas väl ? Har ni några tips.

MVH Filip
 
Lagret med struktur brukar gå att riva lös lätt då det är som ett eget laget på tapeten.
Om det nu inte är en struktur från länsmans tid
 
FilipH89 FilipH89 skrev:
Hej, har aldrig målat inomhus innan och ska måla om ett rum här nu. Fanns en hel del små hål i väggarna som jag har spacklat igen. Problemet är att dum som man är (man borde väl tänkt på det innan). Det är en struktur tapet (typ randig) som ska målas över och ställena som jag nu spacklat och slipat på är ju nu istället släta .

Jag antar att detta kommer att synas väl ? Har ni några tips.

MVH Filip
Ja det kommer synas. Hur mycket man lider av det, bestämmer du själv. Alternativet är som TheGame skriver att riva ned dom och börja om från början. Men det är ju ett stort jobb jämfört med det du tänkt att måla på befintliga tapeter.
 
Brukar fungera att jobb fram struktur i spacklet med en borste när de är lite halv torrt. Du kan även stöppla (dutta med spetsen på penseln) när du rollat för att göra de spacklade ytorna lite mindre släta
 
  • Gilla
Vaftrudner
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.