Hej,

Nybliven husägare här. Tidigare ägare har reglat direkt mot källarväggar och satt gipsväggar på. Inga synliga angrepp förutom i en garderob.

Jag gjorde ett par hål direkt på och bredvid regel, där jag tyckte det såg mest misstänkt ut.

Det ser dock inte ut att vara mögel bakom eller i gipsskiva. Kanske bara ytligt mot insidan?

Vad säger ni med mer expertis? Måste jag ta ner reglerna/väggarna eller räcker det att hålla ett öga på det?

Tack!
 
  • Gipsvägg med små svarta fläckar och ett hål som visar väggens insida, inget synligt mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål utsågat i gipsskiva på vägg för att inspektera eventuella mögelangrepp bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en rund bit gipsskiva med undersökande hål genom väggen för att kontrollera mögelangrepp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hål taget i en vitmålad gipsvägg visar träreglar och avsaknaden av synligt mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Då skulle jag inte gjort någonting! De små mögelfläckarna gör ingen skada. Troligtvis kondenserar varm fuktig luft mot den oisolerade skivan och därmed skapas en mysig miljö för sporerna.
Dvs. Blir det inte "värre" än såhär, är det ingen fara på taket (läs källarväggen).

Staffan
 
  • Gilla
p3p3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.