Hej!
Vi har varit missnöjda med våran vvs installatör, påpekat för han alla felen han har gjort och han har rättat till dem.
De delarna som han har gjort gick igenom besiktningen, men det finns många småfel kvar. Tyvärr så har vi gjort slutbetalningen.
Ex. duchen hänger lite snett, toaletten sitter snett i förhållande till väggen, och varm/kallvatten centralen krockar med rören upp till värmepumpen så han har böjt ute hela paketet. Samma firma gjorde elen och det tillfälliga elskåpet på utsidan av huset är fortfarande kvar trots att det har vart bortkopplat i 3 mån.


hur skall man hantera en sådan situation? Går det att göra nått åt det eller får man leva med det?
tacksam för svar.
 
De fel du ser nu, finns de med på besiktningsprotokollet? Eller är det detaljer du upptäckt efter besiktningen?

Och hur reagerar firman nu när du anmäler felen?
 
Jag ser i den här tråden:

http://www.byggahus.se/forum/refere...28-aer-detta-bra-hantverkare.html#post1038571

Att en medlem varnade dig för en kombinerad el o vvs firma. Är det den firman du anlitat? Hans påstående att det är just den firman som ställde till det i tråden som användare Deralte drev här har jag inte kunnat se bekräftad. Så jag är inte helt säker på att varningen är befogad.

Men OM det är den firman som gjort elen hos dig så skulle jag nog ta dit en riktig elektriker som får undersöka.
 
Ja det är företaget som nämns i artikeln, men säljaren påstog att de har bättrat sig och försöker förbättra sitt rykte. Det är tydligen de som brukar få totalantreprenaderna.
Jag försökte få tag i en annan firma, men ingen vvs firma i varberg ville ta jobbet p.g.a. att myresjö skulle stå för leveransen av all armatur. Så därför fick vi ta dem som sista utväg.

Felen som jag har hittat såg jag efter besiktningen. Som tur är så var det inga fel som var så allvarliga som nämns i den länkade tråden.
 
Om nu Myresjöhus fortsätter att rekomendera en firma som gör så dåliga och farliga jobb att husete måste utrymnmas pga. de fel de ställer till, och först efter ganska grova påtryckningar åtgärdar, det är ju bara helt otroligt.

Kontakta Myresjö centralt om det här.
 
Bara för er som inte komemr ihåg historien:

http://www.byggahus.se/forum/el/99277-el-fel-eller-ok.html

Det snurrade åtskilliga fler trådar om myresjöhus samtidigt med den här.
Det låter fullkomligt vansinnigt att någon husfirma vill ha Bollebygds El & VVS som el eller vvs entrepenör efter den skandalen. Och Myresjöhus kör tydligen med om igen utan hänsyn till den skada de ställt till med.
 
Det man kan fråga sig är hur de ens kan ha kvar elbehörigeheten.

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.