Tycker någon här att silicon fogarna är ok?
 
  • Närbild på hörnet av en vägg där vit silikonfog möter marmorimitation och grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn i badrum med siliconfogar mellan marmorimitation kakel och grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej
 
Enligt besiktningsman blev detta godkänt för att man måste se på helheten inte bara ett litet stycke av silicon fogen.
 
BirgitS
Om jag inte missminner mig så ska det besiktigas på minst 1 m avstånd också eller kanske i det här fallet när man står upp.
 
Man vill ju inte vara allt för gnällig som kund heller därför frågar jag här. Annars trevlig hantverkare, lovade komma ut i morgon för att titta på problemet.
 

Bästa svaret

T
Även om det är superdupermakrozoom-bilder du har tagit och som man inte ska besiktiga efter så ser ärligt talat dina silikonfogar ut som skit. Ser ut som ett barn har dragit fogen. Rätt så intressant det där att en plattsättare kan sätta plattorna snyggt men sedan när det kommer till silikonen så fallerar det totalt och en dålig silikondragning kan förstöra ett helt badrum.

Nej det där får du be honom att skära bort och göra om.
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Som sagt det ser kladdigt ut. Ska inte se ut så när ett proffs gjort det.
 
X
Stackarn! Vill inte veta hur resten ser ut, men det blev säkert BILLIGT! Amatörmässig silicon och med all sannolikhet ett amatörmässigt jobb....... men det blev BILLIGT, alltså i det korta loppet dyrt i det långa men BILLIGT i det korta, ungefär som när man köper jordgubbar på Hötorget på morgonen är dom spänstiga och fina på eftermiddagen är dom lite mosiga och trötta, men du fick iaf halva kilo pris!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.