Hej alla här på forumet!

Jag är en glad amatör som för första gången försökt mig på flytspackling, med ett inte alltför lyckat resultat. :( (vilket jag förstått inte är helt ovanligt efter att ha läst på en del på forumet samt på andra forum...)

Jag skulle jämna av ett sovrumsgolv där golvplattorna rest sig i skarvarna för att sedan lägga klickgolv (parkett) på. Första spacklingen tog inte bort höjdskillanderna så jag spacklade en gång till men hällde nu bara spackel i den håligheter som fanns. Det såg jämt ut efter det så vi la golvet. Men trots detta är golvet inte jämt har det snabbt visat sig utan det återstår en del gropar på kanske 5 milimeters djup att fylla ut, främst vid väggarna. Till saken hör också det att jag är lite av en pedant. Jag vill att golvet ska vara absolut 100% jämt för att jag ska bli helt nöjd! (Vi snackar max en milimeters höjdskillnad här...)

Vi kan inte flytspakla alltihopa igen utan att slipa ned allt för då blir golvet för högt. Parketten är redan lagd så den måste tas upp igen om vi ska göra om jobbet också.

Så frågan är nu: Vad göra?
*Ta upp parketten och slipa ned hela skiten för att sedan försöka igen? (jag vet en del fel vi uppenbarligen gjorde men fan vet om det hade gjort så stor skillnad)
*Ta upp parketten och endast fylla i den ojämnheter jag hittat?
*Eller bör jag helt enkelt ta in en hantverkare för att uppnå det resultat jag eftersträvar/Är det för mycket begärt av en amatör?
*Eller är det bara att bita i det sura äpplet och leva med resultatet?

Inget av alternativen är egentligen så särskilt lockande men vad fan gör man?! Golvet är åtmintone något bättre än innan flytspacklingen...

Hoppas någon därute kan komma med någpt bra råd/tips!! :)