Hej på er alla!

Jag är också en av de drabbade som byggt hus via modulenthus. Vi köpte vårat hus för snart 1,5 år sedan och jag vill gärna inflika med vårat missnöje med modulenthus agerande gällande klagomål på lagt golv i vårat hus från fabrikat Grabo Jive. Vårat missnöje och besvikelse är rapporterat till modulenthus men inget händer. Från början var vi mycket nöjda med hela modulenthus agerande och tillväga väldigt mötesgående. Vi har haft väldigt positiva svar från dem fram tills vi kommit i diskussion gällande reklamation av vårat golv i huset. Vi har nu väntat i snart 8 månader på att något skall ske och vid husköp via säljare, ej via modulent så framgick det att Kährs Ekgolv skulle vara valet i modulenthus. Något som vi kom underfund med att så var inte fallet då vi började misstänka att det ej var ett sådant fabrikat. Modulenthus framgår med att "bygga hus utan bekymer" och "val av kvalité" är viktigt. Då golvet som ligger i huset är av sämsta kvalité skådat med diverse sprickbildningar och extremt knirr och knarr vid olika temperatur skillnader då gällande årstid, valde vi att reklamera och ej godkänna golvet. Vi har samspråkat med andra som bor i samma område och visar sig att väldigt många har exakt samma upplevelse. Det gör inte det hela bättre då vi nu fått veta att Modulenthus har valt att gå tillbaka till kvalitets golv från Kährs, konstigt kan man tycka när kvalitets golv från Grabo Jive är valet Modulent haft tidigare tydligen.

Vi är väldigt besvikna med Modulenthus agerande och att behöva vänta på besked så pass länge då vi vet att det ligger reklamation hos Modulenthus mottaget, skall väl åtgärd ske omgående till att bibehålla kundens nöjdhet. Är det inte via begreppet "world wide marketing" som väger tyngst?? Rekomendationer via mun till mun är snabbaste vägen med nöjda kunder, men likaså väldigt bra då missnöje framstår.

Modelenthus får ta sig samman och ta ansvar för sina (missnöjda) nöjda kunder och fixa, vi kommer inte ge oss med detta om det så skall behövas gå vidare till media för att lyfta ärendet.


/Thomas
 
Tystnaden från Modulent är kompakt. Antingen försöker man tiga ihjäl problemet eller så funderar man på en lösning. Dock hade någon form av kommunikation varit på sin plats... Det rimmar i varje fall illa med hemsidans budskap och kundens upplevelse.
 
Redigerat:
Yakuzza skrev:
Då golvet som ligger i huset är av sämsta kvalité skådat med diverse sprickbildningar och extremt knirr och knarr vid olika temperatur skillnader då gällande årstid, valde vi att reklamera och ej godkänna golvet.
Att det knarrar orsakas förmodligen mer av det faktum att alla plan i huset har träbjälklag som sviktar. FÖrmodligen hade en "dyrare" parkett också knarrat.........
Krypgrund har denna nackdel jamfört med platta på mark som alltid ligger still oavsett årstid.
 
Vi har ett Hj hus på en krypgrund och det knarrar inte men "parketten" är kass. ( Golvabias)
Anders
 
Vi har en SMV på krypgrund och vi har heller inget knarr i golvet, vi la parketten själva och körde på tarkett 15 mm.
 
Det är märkligt att varken Modulent eller Hjältevadshus kan svara angående golven. I ofs 2 olika fabrikat men samma koncern.
Anders
 
Anders, menar du att de skulle svara i den här tråden? De får de inte. Vill man ha svar från hustillverkarna i forumet så får man posta en tråd under "Fråga hustillverkaren".
 
Ja det var meningen. Trodde att de tittade runt och såg på andra inlägg.
Anders
 
Det gör de säkert, men företag får inte svara i forumet, undantaget de hustillverkare som har egna forumdelar. De får svara på frågor där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.