Hej,

har under ett par veckors tid fått mitt badrum renoverat. Under den sista dagens kakling (när det mesta redan var uppe) så tyckte jag att kakling såg lite skev ut, påtalade detta till plattsättaren som sa att plattorna var lite ojämna och sneda.

Det är väldigt svårt att fånga på bild, men om man tänker sig en vanlig 30x30 platta, så förväntas den att vara helt rak, men på en sida (på vissa plattor) så är det liksom urgröpt från 2cm in på plattan och fram till halvvägs ungefär.

Utöver det så tycker jag att plattorna inte är satta på riktigt samma djup, så det blir skuggor när en platta sticker fram lite mer än de omkring liggande. På en av bilderna är en platta nedsjunken i jämförelse med de andra.

Har påtalat felet (men de sneda plattorna) till firman, som kommit med två förslag, antingen så dras kostnaden för plattorna bort (och allt sitter kvar som det är) eller så sätts nya plattor upp ovanpå de som sitter nu.

Firman har varit tillmötesgående hitintills, men jag är inte riktigt nöjd med något av alternativen. Jag anser att jag borde få det badrum som jag fått offert på (och som jag förväntas betala för), dvs ett ordentligt badrum från grunden.

Någon som varit med om något liknande, om så hur löstes det? Andra med råd och synpunkter?


Nedsjunken platta:
IMG_20150318_191239_small.jpg

"Urgröpt" platta:
IMG_20150318_191313_small.jpg


"Urgröpning" markerat:
nersjunkit.png
 
Är det 30x30 plattor?
Plattor med raka kanter måste man vara väldigt noga när man sätter, skuggar direkt.

Är det alltså på framsidan det är urgröpt? Dom borde sorterats bort vid sättning
 
nino skrev:
Är det 30x30 plattor? Ja
Plattor med raka kanter måste man vara väldigt noga när man sätter, skuggar direkt.

Är det alltså på framsidan det är urgröpt? Ja Dom borde sorterats bort vid sättning Håller fullständigt med
Frågan är, vad gör jag nu?
 
C
disigt skrev:
påtalade detta till plattsättaren som sa att plattorna var lite ojämna och sneda.
Men vad f-n, det är sånt där som gör en förbannad! Om han nu tyckte plattorna var "ojämna och sneda", varför satte han dem då utan att höra med dig först?
 
  • Gilla
Gnagare i Bajenhöjden och 1 till
  • Laddar…
cpalm skrev:
Men vad f-n, det är sånt där som gör en förbannad! Om han nu tyckte plattorna var "ojämna och sneda", varför satte han dem då utan att höra med dig först?
Skulle bli så mycket billigare för alla inblandade, mysterium
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.