Vad sägs om nedanstående fog av golvlisten i innerhörnen? :eek:
Hur bör jag agera gentemot hantverkaren som misslyckats med gireringen (och färgen på fogen!)?

Dåligt installerade golvlisthörn med fel färg på fog, synlig i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Felaktigt utförd fogning och girering av golvlist i ett rumshörn med synliga fel och färgskillnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Tack för ett väldigt gott skratt!!!!! :wow::wow::wow::wow:

Mycket har man sett i detta forum, men för mig slår detta alla dom fula badrumsbilderna vi har sett. Det ser för jävligt ut, med tanke på arbetsbelastningen att åtgärda detta fel. Liite enklare att byta ut listen än att kakla om ett helt badrum. :x:x:x

Fy fan, åtgärda själv är min rekommendation.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nej, men herregud, hur kan man ens göra något så fult och gå hem...
 
Skrattade gjorde definitivt inte jag när jag fick se fogen! Den är inte i badrummet utan i hallen som fått nytt ytmaterial efter arbetet med en fuktskada.
Ditt råd är alltså att åtgärda själv? Köpa nya golvlister eller kan jag måla fogen? Det är något klet - silikon el latex?
 
Du skall inte godkänna detta! Kontakta firman/hantverkaren igen så får dem göra om det! De måste ju få reda på att du inte är nöjd! Jag skulle absolut inte godkänna det resultatet. Ser amatörmässigt ut.
 
Är hantverkaren så dålig och inte ens kan gera golvlisten snyggt och dessutom foga skiten och lämna det... Ja då är det ingen idé att han gör om det, gör det själv lr anlita någon duktig snickare!
Det är ju en av dom enklaste geringarna man kan göra..
 
Man kan ju fråga sig om hantverkaren har samma lösning på sina golvlister hemma?
Skitdåligt som flera redan sagt och komma med en vit fog på bruna lister är ju snudd på kriminellt beteende. :thumbdown:
Dra av, vad ett par meter list kostar på fakturan och såga till det själv, för denna hafsverkare kommer aldrig att kunna lösa det.
 
thomas33 skrev:
... komma med en vit fog på bruna lister är ju snudd på kriminellt beteende. :thumbdown:
Även de bruna kakelkanterna i badrummet har fått vit fog mot den sandfärgade väggen :mad:
Vill ha er "second opinion" innan jag talar om bl.a detta med hantverkaren. Funderar starkt på att anlita en besiktningsman för att få ett proffs åsikt om kvaliten på arbetet som jag som lekman är fundersam till. Har inte fått faktura ännu.

Tack för ert stöd :)
 
KnockOnWood skrev:
Det är ju bara den vita latexfogen som stör, eller hur?

Lägg över lite mörkbrun fogmassa, så ser det bra ut.
Färdigt! Enkelt!

[länk]

Eller ge den en kyss av lite brun färg.
Fogmassan är ju övermålningsbar.
Sålänge hantverkaren inte använt silikon.

Kräv att de gör om. Man lämnar inte sådär
 
En klåpare som varit i farten utan några som helst hantverkarskills. Känns som scenariot upprepas så fort återställande av skada(försäkringsbolag) är inblandade, billigast möjliga.

Godta ej.
 
Undrar hur hantverkaren tänkte där... "äh, det här fusket märker kunden aaaaaldrig!" sedan tog han helg med gott samvete ;)
 
Miljardprogram skrev:
...Känns som scenariot upprepas så fort återställande av skada(försäkringsbolag) är inblandade, billigast möjliga...
Tänk, jag har motsatt upplevelse av vårt försäkringsbolag (för hus och bil).

Inget snålande, måna om att kunden skall bli nöjd och allt skall bli till belåtenhet.
Men jag kanske bara har haft tur :rolleyes:
 
KnockOnWood skrev:
Tänk, jag har motsatt upplevelse av vårt försäkringsbolag (för hus och bil).

Inget snålande, måna om att kunden skall bli nöjd och allt skall bli till belåtenhet.
Men jag kanske bara har haft tur :rolleyes:
Det jag menar är återställande inom bostadsrätt/förening vilket det lutar åt i frågan.
Sen så kryddas det rätt friskt bland husägare och försäkringsbolagen svansar efter då vi är bra kunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.