Ikväll börjar Fuskbyggarna på TV4. Jag tycker att alla som någon gång tänker anlita en hantverkare ska titta på programmet. Förr eller senare går det åt pipan när man anlitar hantverkare och i Fuskbyggarna tittar man på de allra västa fallen.

Du kan läsa blogginlägget här: Missa inte Fuskbyggare 21.00
 
Tack för påminnelsen - det höll jag på att glömma :)
/K
 
G
Ska Timell vara med som programledare eller fuskbyggare?
 
Otydlig vinkel dom går in med, Här har beställaren kunnat vara nogrannare. De hade klarat sig bättre vid en färdigställandeförsäkring och / eller bankgaranti. Samt använda sig av en prestationsbunden betalningsplan helt enkelt att betalningen genomförs mot à-conto mot att en upparbetning av projektet likvärdig summan genomförts. Helt klart ledsamt att detta får hända.
 
Mest förvånad blir man på de som är förvånade över att vissa byggen går snett. Många uppdragsgivare är förvånansvärt naiva!
...inte för att det fråntar hantverkaren sitt ansvar, men man måste alltid ha en plan hur man tar sig ut ur en byggkatastrof någorlunda helskinnad.
 
Jag har i ren allmänhet svårt att förstå hur en person som inte är omyndigförklarad kan bli ett civilrättsligt offer i sånna här lägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.