Någon som målat med dessa färger? Väljer mellan dessa två till vardagsrummet. Upplevs Mio mandel som gulaktig? Har nu gult där och vill inte ha något åt det hållet!
Mio sand blir den mörk? Snälla, hjälp.....
 
Vi har målat med Mio sand i vardagsrummet. Tyckte det blev en bra färg. DU kan titta på våra bilder. Kvaliten på upplagda bilder är inte så bra men du kan nog se på ett ungefär hur dem ser ut.

http://Mandala.fotogalleriet.se/

Titta under fotoalbum o sen "radhuset under renovering" bland de sista sidorna ser man vardagsrummet.
 
Mandala:

Snygg matgrupp! Var har ni köpt den?
 
Mandala: jag såg i ett annat inlägg att du även målat med Mio Snäcka. Vet du vad som skiljer Mandel och Snäcka åt? upplever du att snäcka drar åt gult?

Tar gärna emot tips, kulör, till fondvägg (målad) till vardagsrummet om man har Mio mandel på de andra väggarna! Det jag har som det ska matcha till är en svart skinnsoffa. (De andra möblerna vill jag ändå byta ut, men det vore bra om det går till brunt också ;) Annars är det vitt tak och ekparkett på golvet.
 
Har just använt Mio Mandel i större delen av vår nya lägenhet. Tycker inte att den blir gulaktig vilket vår färghandlare också sa.
Är helnöjd med Mio Mandel.

Lycka till!
 
Även vi har använt mia mandel. Jämfört den "side by side" med traditionell stockholmsvit. Mio mándel upplevs inte gul utan mer ren.
 
Någon som kan ge en NCS kod på Mio Mandel?
 
0403-Y20R

/Fredrik
 
Både min bror och min mamma har målat med mio mandel, jag skulle nog säga att den drar åt det gula hållet men upplevs väldigt ren och fin och varm är mitt intryck. jag har själv målat med stockholmsvit och för blotta ögat kan jag knappt se nån skillnad - kanske i så fall att mandel är lite varmare (gulare). Sand blir ganska mörk - men den är oxå jättefin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.