Ska dra fram nätverk från mitt fibermodem till min teve och behöver dra till dubbla uttag i kabelkanal, d v s två kablar.

Har beställt cat6-kabel, utp, från elbutik.se och ska köpa på mig kabelkanaler till ändamålet.

Tror ni att det går att klämma in i en list på 15 x 10 mm? Vill att det ska se så diskret ut som möjligt.
 
Det ska inte vara några problem, snyggast är annars att fräsa spår på baksidan av golvlisten som man gömmer kablaget i ;)
 
Det var helt uppenbart problem :)
Har satt upp listen hela sträckningen och skulle till att börja mata in kabeln och inser att den är både för grov och för solid för att kunna peta in två av.
Blev att ringa svärfar som får plocka hem cat5e-kabel istället. Framtidens teknik får stå åt sidan för estetiken!
 
peternicklas
O
Location skrev:
Det var helt uppenbart problem :)
Har satt upp listen hela sträckningen och skulle till att börja mata in kabeln och inser att den är både för grov och för solid för att kunna peta in två av.
Blev att ringa svärfar som får plocka hem cat5e-kabel istället. Framtidens teknik får stå åt sidan för estetiken!
Eller så får du uppdatera synen på estetiken ;)
Annars så kan du nog köra med 5an ett tag till utan att lida allt för mycket.... sedan när lidandet blir för stort så får du
fundera på vad vilket du lider mest av.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.