I
Inhandlade en takamatur på Bauhaus, en Björksund. Avstånd mellan lampa och tak är 30mm för päron och 26mm med klot, ingen värmesköld mellan och som mest tillåtet 40W . Det känns osäkert, vet inte om jag vill montera den.
Någon som kan råda?
 
I
Nej, det är inte lätt att veta förstår jag. Har googlat runt utan att få fram någon uppgift.
Har bestämt mig för att lämna tillbaka den imorgon, blev lite lättare att fatta beslut när jag såg att lamphållarna var limmade med smältlim, dåligt för en lampa till 900kr.
 
Menar du att avståndet mellan en naken glödlampa och tak är 26-30 mm? Jag kommer inte ihåg siffrorna, men en lampa på 40W blir säkert runt 100 grader varm på ovansidan. Så du gjorde rätt som lämnade tillbaka den.
 
I
Bo.Siltberg skrev:
Menar du att avståndet mellan en naken glödlampa och tak är 26-30 mm? Jag kommer inte ihåg siffrorna, men en lampa på 40W blir säkert runt 100 grader varm på ovansidan. Så du gjorde rätt som lämnade tillbaka den.
Synd man inte kan anmäla till nåt motsvarighet till elsäkerhetsverket om det är på tok. Tänker på alla som inte ifrågasätter utan bara sväljer allt med hull o hår. Påpekade olustigheten för expediten, hon försökte försvara det med att det säljes alt fler diodlampor och de blir inte så varma, replikerade att det inte stod på lampan att det bara fick användas diodlampor och för övrigt borde det inte gå att sätta nåt annat om så var fallet.
Kom över en Lampa från Markslöjd tillverkad i småland tror jag, en fröjd att sätta upp jämfört med liknande från Kina, märkligt att det ska skilja så mycket på kvalitet, det ska ju vara samma.
 
C
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.