Hej

Jag försöker hjälpa köpare lite, men vi har haft liknande tankar själva så det vore intressant att veta om jag tänker rätt här:

I nuvarande tvättstuga finns vattenrör och avlopp i ett hörn, men tvättstugan i sig är väldigt stor. Finns det då något dåligt (i perspektivet VVS) i att göra ett rum utanför tvättstugan och bara ha en liten skrubb kvar med bara inkommande vatten (varmt och kallt, genom golv...), tvättställ och glovbrunn? (Tvättmaskinen kan flyttas till pannrummet.)

Att valla in med ny matta med uppvik kan ju göras, sen kanske brunnen blir kvar fast den borde bytas och sådär, men det kommer ju inte bli någon stor omsättning av vatten därinne direkt. Det skulle även hamna en friskluftsventil i skrubben (så det får väl inte isoleras alltför väl) men lämna en ventil samt fönster till rummet utanför.

Min tanke är alltså såhär: att avstå någon m² av rummet leder till att det bara behöver spolas i tvättstället någon gång i månaden för att hålla vattenlåset igång därinne, i övrigt kan man låta det vara. Och att göra såhär skulle ta bort behovet av att "avinstallera" vattenledningar, vilket är en dålig idé, eller?

Har jag missat något här?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.