Hej!
Buden är flera vad gäller installation av avlopp/brunn.

Nu har vi byggt klar och dags att välja avloppsanläggning. Jag har flera personer som förespråkar Tranåsbrunnen minireningsverk, kanske för att huset är beläget drygt 5 mil från Tranås eller annat.

Installation efter rot beräknas till i vart fall 150 tkr. själva avloppet är draget ut från huset men det behövs byggas fall, en nybygd källare kräver det så vi slipper få vattennivåer i källaren.

Huset är ett permanentboende även om vi själva inte kommer att bo där permanent utan mer på helger.

Jag letar efter ett prisvärt, driftsäkert och lättskött system över tid.

Ni duktiga forummedlemmar har ni input och ge till en amatör på området så jag slipper bli grundlurad?
 
Hej
Vi har ett graf minireningsverk det har funkat bra.
När vi skulle köpa ett reningsverk så var det viktigt för mig att det inte var några pumpar nere i verket för det är ju inte så kul om sådant krånglar i verket.
Vårt reningsverk har funkat mycket bra sen vi köpte det för tre år sedan.
 
  • Gilla
Winston2009
  • Laddar…
Bra synpunkt! Tack!
 
Hej, en kopplad fråga till detta.
Vad kan egentligen hända om man pluggar säkerhetsventilen?
Vi har två stycken varmvattenbredare varpå den ena har ett rör från säkerhetsventilen till en golvbrunn som det ska vara, den andra som är mer ”back-up” var pluggad när vi flyttade in och fick till svar av förra ägaren (som inte hade installerat, det hade ägaren före dem gjort) att den är pluggad eftersom det inte finns nån brunn att koppla den till, vilket är rätt. Jag tog bort pluggen och haft en liten balja under som jag tömmer då och då.

Men som sagt, vad kan hända med bredaren om säkerhetsventilen förblir pluggad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.