Hej,
Vi har Mini City Värmesystem, Vet ni om hur man kan fylla på vatten för att höja trycket? Jag har följt instruktionen: öppna den övre påfyllningsventilen och öppna därefter den nedre påfyllningsventilen. Men det har gått ner istället upp.
 
  • Industriella rörledningar och ventiler, teknisk beskrivningstext på svenska, svartvitt foto, möjligen instruktionsmanual.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeväxlare, rörsystem, mätinstrument, tekniska komponenter, installationsmiljö, ingenjörsutrustning, reglerteknik, koppar, elektriska kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Det ska vara så som du gjorde.

Har du varmvatten?

Sjönk trycket när du öppnade övre eller nedre ventilen?
Exakt vilken ordning öppnade du ventilerna?

Här har du manualen elektroniskt,
hej, vi har varmvatten, jag öppnade övre först innan nedre ventilen, det sjönk när jag öppnade övre, men det inte går att öppna nedre ventilen om övre är stängt
 
Det borde inte ligga någon spärr som gör att det inte går att öppna den nedre om den övre är stängd.
Om det är det så måste det vara en mekanisk koppling (vajer) mellan ventilerna.

Trycket ska egentligen inte sjunka när övre ventilen öppnas, det ska backventilen eftet övre ventilen se till, enligt flödesschemat.

Det sitter även en backventil direkt efter den nedre backventilen, enligt flödesschemat.

Det verkar som att nedre ventilen och/eller nedre backventilen inte öppnar.

Prova att öppna ventilerna och knack (försiktigt men distinkt) på den nedre ventilen för att se om det släpper. Var beredd och stäng påfyllningsventilen eller någon ventil på kallvattensidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.