Hej alla,

Jag är helt ny som medlem på forumet och har just köpt en ny bostadsrätt i stockholmsområdet.

Badrummet stambyttes i början på 2000-talet och de valde att helkakla väggarna med en blå bård som är det fulaste jag har sett (HSB badrum som någon här på forumet sa). Dessutom så valde de att matcha dessa väggar med en gulbrun plastmatta på golvet.

Jag har förstått så pass mycket att om jag vill byta plastmattan så måste jag riva ut hela badrummet och göra om allt från grunden. Detta planerar jag att göra om lite halvår/år beroende på när jag sparat ihop pengarna.

Jag har läst mycket om att man ska vara försiktig med att måla en plastmatta i badrummet dels för att det mjukgörande medlet kan göra att färgen inte torkar och dels för att färgen kan förstöra våtspärren. Stämmer detta? Tror ni att det är okej att måla plastmattan nu när jag ändå planerar att riva ut allt om lite drygt ett år? Jag kan säkerligen överleva i detta urfula badrum men det vore skönt att få in lite andra färger...
 
T
Tror nog det är bättre att du "håller" ut ett år istället. Färg på en plastmatta är ingen bra ide.........

Finns klistermärken som du kan sätta på kaklet, tex ändra det blå kaklet till svart eller dyligt. Sen kan du lägga plasttrall som imiterar något träslag på golvet m.m.

http://kungsfarg.se/kakelkakel/kakel__img_1.htm
 
Redigerat:
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
tank77 skrev:
Tror nog det är bättre att du "håller" ut ett år istället. Färg på en plastmatta är ingen bra ide.........

Finns klistermärken som du kan sätta på kaklet, tex ändra det blå kaklet till svart eller dyligt. Sen kan du lägga plasttrall som imiterar något träslag på golvet m.m.

[länk]
Tack för tipset! det blir nog lite skillnad bara jag får bort det blåa och plasttrallen ska jag kolla närmre på. Jag förstår dock inte hur man tänkte när man ändå stambytte och valde den här skiten
 
Vissa människor verkar tycka att det är finare ju mer det skär sig :p
 
Lagerhaus har självhäftande kakeldekor i standardstorleken 15 x 15 cm.
 
Om du inte duschar alltför vilt kan du dölja en del av golvet med en gammaldags badrumsmatta. Lite farmorsvarning men ändå.
 
Bra tips från alla. Någon som vet hur upphovsrätten ser ut på mäklarens bilder? Jag har endast en bild på badrummet och den är ifrån lägenhetsannonsen och jag funderar på att lägga upp den här så att ni kanske kan komma med ytterligare tips.
 
T
Äsch, släng upp bilden eller länka till bildens ursprungsplats!
 
badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte värre än så? Mattan matchar ju nästan spegelramen.

Gillar inte dina vänner badrummet så skaffa nya.:)
 
mycke_nu skrev:
Inte värre än så? Mattan matchar ju nästan spegelramen.

Gillar inte dina vänner badrummet så skaffa nya.:)
Haha kul att du inte tyckte att det var så farligt! Jag överlever säkert ett tag men jag vet inte, jag är allergisk mot plastmattor. Det hade varit annorlunda om allt hade varit stilrent men det här? nja.

Badkaret har ju visserligen sin charm men det finns nog en anledning (i detta fallet två, badrum och kök) till att jag fick lägenheten relativt billigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.