jag precis kopplat två vanliga trapp strömbrytare till min lampa i köket. den ena brytaren sitter i köket och den andra i hallen båda brytare är sammankopplade och dem är kopplade rätt. vad kan detta bero på? dåliga brytare? hjälp uppskattas
tack i förhand
 
sebastian mauritzsson sebastian mauritzsson skrev:
jag precis kopplat två vanliga trapp strömbrytare till min lampa i köket. den ena brytaren sitter i köket och den andra i hallen båda brytare är sammankopplade och dem är kopplade rätt. vad kan detta bero på? dåliga brytare? hjälp uppskattas
tack i förhand
Gör en enkel skiss på hur det är kopplat så ökar chansen till att vi skall kunna ge dig tips på vad som kan tänkas vara fel/behöver kontrolleras. Annars är det nästan omöjligt att säga vad det kan vara.
 
  • Gilla
sebastian mauritzsson
  • Laddar…
En gissning är att de är kopplade fel. Hur är de kopplade?
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
sebastian mauritzsson sebastian mauritzsson skrev:
jag precis kopplat två vanliga trapp strömbrytare till min lampa i köket. den ena brytaren sitter i köket och den andra i hallen båda brytare är sammankopplade och dem är kopplade rätt. vad kan detta bero på? dåliga brytare? hjälp uppskattas
tack i förhand
De är antagligen felaktigt inkopplade. Svårt att tro att du fått två felaktiga brytare. Vilket fabrikat är dem?
 
  • Gilla
sebastian mauritzsson
  • Laddar…
Och felet var?
 
  • Gilla
sebastian mauritzsson
  • Laddar…
dummt av mig men säkringen var ej påslagen jag ber om ursäkt
 
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
:crysmile:
 
sebastian mauritzsson sebastian mauritzsson skrev:
felet är åtgärdat tack så mycket för hjälpen
Liknande missar har vi alla gjort. Tack för återkopplingen och välkommen till forumet!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.