jag har lite funderingar om mina spar pengar.det här kanche låter konstigt. när jag skall låna pengar på banken frågar banken hur mycket jag lägger kontant.jag har ex 200 000:- .men om jag på börjar mitt mark arbere och lägger ut 200 000:-innan jag går till banken har jag 0:- vad händer då?. mina 200 000:- hamnar på samma ställe i slutändan endå. vilket sätt är att rekomendera?. är det någon som förstår vad jag är ute efter?
 
Dina pengar räknas som kontantinsats eftersom du lägger dom i huset.
 
FSB har här en deal med Sjödalshus, där man grundar lånebilden på 90% av produktionskostanden som Sjödalshus anger. I ditt fall hade dina 200 kkr inte räknats in eftersom produktionskostnaden enligt banken sjönk med 200 kkr. Hur skumt som helst...

Men de var tack och lov resonabla, och insåg att man faktisk kan se eget arbete som kontantinsats. Mitt försvarstal var: "Oavsett vem som höll i hammaren så är ju garaget värt lika mycket när det är klart!"
 
glasis skrev:
jag har lite funderingar om mina spar pengar.det här kanche låter konstigt. när jag skall låna pengar på banken frågar banken hur mycket jag lägger kontant.jag har ex 200 000:- .men om jag på börjar mitt mark arbere och lägger ut 200 000:-innan jag går till banken har jag 0:- vad händer då?. mina 200 000:- hamnar på samma ställe i slutändan endå. vilket sätt är att rekomendera?. är det  någon som förstår vad jag är ute efter?
Bara lugn! Självklart är det samma pengar vi pratar om. Du kan räkna allt som du lägger in i huset som kontantinsats. Spelar ingen roll om det är i samband med lån eller innan du behöver låna.

Vi gör precis som du. Har köpt tomt och betalat småavgifter som nybyggnadskarta mm med kontanta medel för att slippa öppna kreditivet så tidigt.

/Jonte
 
perfekt!!!det var något i den stilen jag hoppades på men man vet ju hur bankfolk resonerar så man kan aldrig vara säker ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.