Varför skiljer det så mycket mellan dessa två?

I appen ser jag tydligt om det kommit några nya inlägg i trådar jag skrivit på genom att de markeras med en grön symbol som blir grå när jag läst den.

På webben ser jag ingen skillnad mellan trådar å sidan "mina inlägg" är väldigt trist utformad.
 
Noseone skrev:
Varför skiljer det så mycket mellan dessa två?

I appen ser jag tydligt om det kommit några nya inlägg i trådar jag skrivit på genom att de markeras med en grön symbol som blir grå när jag läst den.

På webben ser jag ingen skillnad mellan trådar å sidan "mina inlägg" är väldigt trist utformad.
Är du inloggad med samma användarnamn/lösen?

Jag ser vilka trådar jag har gjort inlägg i, jag ser även vilka som har olästa inlägg.
 
Så här ser det ut i webben

Web.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Å så här i mobilen
 
  • 2012-10-09_07-52-41.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du jämför äpplen med päron. :) Mina inlägg i webbläsaren visar enbart dina inlägg medan Favorites i appen visar dina bevakade ämnen. Klicka på Bevakningar i webbläsaren så ser du ungefär samma sak som Favorites i appen.
 
Det är "Latest/Participated" du skall använda i appen (Tapatalk) för att se inlägg där du deltagit.
Den här funktionen skulle jag vilja se som en knapp på webbsidan.
 
Ok, då är jag med. Men iaf, kan ni inte snygga upp websidan "mina inlägg"?
 
Du menar att Mina inlägg ska visa trådar du varit delaktiga i (istället för att visa dina inlägg)?
 
Vet inte, den är grå å trist å svår att få någon överblick på det va eg det jag menade från början.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Jag har nog aldrig riktigt förstått vad jag ska ha "Mina inlägg" till. För mig är det "Bevakningar" som används.
 
Per Eskilsson skrev:
Du menar att Mina inlägg ska visa trådar du varit delaktiga i (istället för att visa dina inlägg)?
Japp. Så slipper man söka på sin användare. Det är väldigt användbart och kan liknad med "follow" på Twitter.
 
Johan Gunverth skrev:
Japp. Så slipper man söka på sin användare. Det är väldigt användbart och kan liknad med "follow" på Twitter.
men det är ju samma funktion som bevakningar.....:confused:
 
Nimajneb skrev:
men det är ju samma funktion som bevakningar.....:confused:
Bevakningar är frivillig.
 
Ja, Latest Participated i appen är samma sak som Bevakningar i webbläsaren (och Favorites i appen), åtminstone för de allra flesta.

Men för de som klickar på "Bevaka" i trådarna eller valt "Bevaka inte" under "Förinställt bevakningsläge för diskussioner" så skiljer se dessa åt. Så vissa kan se fler trådar under Bevakningar jämfört med Participated medan andra kan se färre, men de flesta ser samma sak.
 
Jag backar på denna. Bevakningar var frivillig tidigare. Har inte brytt mig att kolla nuvarande funktion och nu är den precis som Participated i Tapatalk.

Frågan är då om det är en "bevakning" för att man råkar skriva ett inlägg?
 
Vi ändrade standardinställningen för Bevakningar för lite mer än två år sedan eftersom många efterfrågade en notifiering när någon svarat på deras inlägg.

Om du inte vill bevaka "by default" så kan du ändra inställningen under "Förinställt bevakningsläge för diskussioner", http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions.

Om du vill ändra inställningen för dina redan befintliga bevakningar kan du ändra dessa här http://www.byggahus.se/forum/subscription.php?do=viewsubscription
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.