Hej!

Jag har precis anslutit min automower till laddstationen. Den blinka och säger att den inte har kontakt. Jag uppmanas att kolla slingan. Jag har kollat kontaktdonen och att de sitter på rätt stift. Jag har en skarv men den har jag inte kollat ännu. Allt är ju nytt!
Jag har några övergångar. Måste sladdarna ligga helt intill varandra för att slingan ska fungera? Snälla, någon där ute... svara snabbt. Jag håller på att bli knasig och gräset växer.
 
Hej!

Tradigt... Jag är långt från experten men har just satt upp vår automower. Det jag gjorde fel på var att inte sticka in sladden helt i skarvdonet, sladden skulle bröt igenom och synas på andra änden. Sedan finns det två stift på ena sidan av laddstationen. Kanske det sitter fel där?

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 
Damn autocorrect...

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 
Det troligaste är skarven, det är ganska vanligt att man inte får ihop den helt, skarven ska vara helt slät på ovansidan (den blå).
 
Tack för svar. Jag har precis kollat skarven. Bytte den helt enkelt. Jag har också kollat att de sitter på de rätta stiften. Himla tradigt. Finns det någon som har fler förslag?
 
Nonkan!
Jag läste alla svaren igen i morse och gick ut och kollade skarvdonet, i handen en tång. Där var felet. Jag klämde i för kung och fosterland och fick till slut ner den blå hatten.
Nu återstår bara att ladda och komma underfund med menyerna.
Tack ännu en gång alla som hjälpt till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.