Dimmerkontroll med inställningar för MIN, MAX, RESET och RL som visas på en teknisk etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!
Läste en gammal tråd om någon som blev tokig på att ställa in min/max på en dimmer. Nu är jag i samma läge. Håller på att förlora förståndet, hur svårt ska det vara?
Instruktionsillustration för inställning av min/max värden på en dimmer med steg-för-steg instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Instruktionen är tydligt och sjukt oklar samtidigt. Ska dimmerratten vara inställd hur, när man börjar göra inställningen? Det enda jag vill är att Min ska vara svagare än idag.
Det värsta är att jag kan inte se om jag vridit till min, max, reset eller RL för det är så smått och Min och Reset är ju mitt emot varandra…

Kan någon vänlig själ skriva en bättre instruktion så jag kan få till detta?
 
Tycker instruktionen är ganska klar. Punkt 1 kan man ha synpunkter på.
Vrid inställningsratten fullt moturs för att välja inställning av minsta ljusstyrka.
Tryck på "mikroknappen" i 5 sekunder. Ansluten ljuskälla tänds.
Vrid dimmerratten moturs för att ställa in lägsta ljusnivå. Lagra inställningen med mikroknappen.

Tänk på att ljuskällan kanske inte går att dimma svagt.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Ja det vore enkelt om det fanns ett stopp när du vrider till min men den fortsätter ju, sen kan den ju lika gärna peka på Reset, mitt emot.
Hur ska jag ha ställt dimmerratten innan jag börjar ställa in lägsta läget? På max? Sedan vrida ner till en bra lägstanivå?
Och ska lampan vara av innan man börjar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.