Jordugglan är ett fint hus - ska bli spännande att se hur ert hus växer fram.

Keep up the good work!
 
Uppdaterad
 
Hallå Hallå.
Har snokat på byggahusforumet nu i ett par månader utan att posta några inlägg.

Håller på med ett jordugglabygge i Bromölla just nu.
Började faktiskt på markarbetet innan idag.

man har ju valt ett mysigt standardhus o fläskat på med hyfsat mycket tillval för att få upp lyxkänslan lite mer.

vi har valt till genom LB:

- Förlängningen 1.2
- Ryggåstak
- spröjs
- byte innerdörrar till Dooria Addera vit
- platta till tilltänkt uterum
- el-slinga
- ett extra fönster i allrummet
- fullhöjd i kök
- Aluvitvaror
- helkaklat på lilla toaletten
- 49m2 garaget men inte samma som ni, utan dubbelcarporten med väggar (bättre plats framför bilarna 6.20x8.5).
- stor 5meters port med elöppnare

o lite pyssel hit o dit med elektriker o målare.

Hoppas på inflyttning till Midommar iallafall.
Kommer att lägga upp löpande bilder på bygget.
återkommer med adress
 
Vad fick ni ge för porten?

Har funderat på en stor eller 2 "normala"
Ända fördelen med en stor är ju att den är snygg, fet å lite vräkig.
På vintern e den ju ingen höjdare om man inte vill kyla ner hla garaget
på 30 sek (om man har lite värme då alltså)

Hur resonerade ni?
 
Idag har vi lagt upp byggkreditivet.....
Fick 3.5% ränta på det... lite kass men skitsamma. Det e bara ett halvår det handlar om. ;)
 
Mercafreak,

Jag lade in en fråga till dig under en Fasadrubriken. Men utifall du inte ser den så upprepar jag den här:

Jag är lite nyfiken på LB-hus priser för tegel kontra puts. Vad är det för typ och kvalitet på teglet och vad är det för teknisk kvalitet på putsen (tjocklek, typ och underlag)?

Tacksam för svar.
 
Halloj Halloj!

Ska ner till husfabriken i Bromölla på ett besök tänkte jag. Med tanke på att jag bor i samhället och arbetar ca 1km från fabriken så är det ju egentligen ett måste att göra ett besök nu när man faktiskt har beställt en jorduggla.

Tar med kameran med ett tomt SD o fulladdat batteri så kan man kanske tillochmed få med nån spik eller skruv som ska sitta på erat framtida hus..

kan ju återkomma med bildlänk om du är intresserad att se lite bilder från besöket.

Nu är det bara ca en månad kvar tills dom ska resa vårat hus, skoja att man längtar efter det då! Dom reser troligen garaget redan nu inom ett par veckor.

Man har ju inga problem att veta vad man ska göra på semestern i år!
 
Benganman skrev:
Halloj Halloj!

Ska ner till husfabriken i Bromölla på ett besök tänkte jag. Med tanke på att jag bor i samhället och arbetar ca 1km från fabriken så är det ju egentligen ett måste att göra ett besök nu när man faktiskt har beställt en jorduggla.

Tar med kameran med ett tomt SD o fulladdat batteri så kan man kanske tillochmed få med nån spik eller skruv som ska sitta på erat framtida hus..

kan ju återkomma med bildlänk om du är intresserad att se lite bilder från besöket.

Nu är det bara ca en månad kvar tills dom ska resa vårat hus, skoja att man längtar efter det då! Dom reser troligen garaget redan nu inom ett par veckor.

Man har ju inga problem att veta vad man ska göra på semestern i år!
Hade varit skitkul med lite bilder... :)

Tackar..


Ja jag vet åxå vad jag ska göra på min semester i år. Har 10 veckor att plocka ut om jag vill ;)
 
arwen skrev:
Mercafreak,

Jag lade in en fråga till dig under en Fasadrubriken. Men utifall du inte ser den så  upprepar jag den här:

Jag är lite nyfiken på LB-hus priser för tegel kontra puts. Vad är det för typ och kvalitet på teglet och vad är det för teknisk kvalitet på putsen (tjocklek, typ och underlag)?

Tacksam för svar.
När det gälde Tegel så kostade det 101´och då var det "vanligt" standard tegel (ej mexi) då var inte det inte teglat hela vägen upp till nocken. Man kunde få deta åxå men då kostade det mer.

Putsen kostade 130´och hur tjock den var har jag ingen aning om.
 
Fick nytt besked av LB-Hus igår angående husresningen..
Flyttat från 3/3 till 17/2.
sådana besked gör inte ont i öronen att höra.

Ska ner den 10/2 till fabriken o plåta lite, lägger ut bilderna därefter på hemsidan

Http://hem.passagen.se/husbilderna
 
Nu är hemsidan uppdaterad med bilder från fabriken.
Tyvärr blev det inte många bilder alls.
Fredageftermiddag är ingen hit att gå på besök i fabriken, nästan inga som jobbar alls.

Nu är garaget fördigrest också så nu är det upp till mig att färdigställa det (köpt SM)
finns bilder på det med.

Men på fredag så smäller det!!
Då kommer huset stå där och princip klart utvändigt.
 
Stomresning den 29 MAj !!! :D :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.